اجرای جرثقیل سقفی

اجرای جرثقیل سقفی

اجرای جرثقیل سقفی می تواند برای جابجایی اجسام سنگین و سهولت کار در محوطه های کاراگاهی کمک کننده باشد. جرثقیل سقفی یکی از وسایل مهم برای جابجایی اجسام سنگین در صنایع مختلف است. از این وسیله در انبار‌ها و سوله صنعتی با هدف حمل و جابجایی قطعات و بار‌هایی با وزن بیش از یک تن به کار برده می شود.

برای اجرای جرثقیل سقفی با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

اجرای جرثقیل سقفی در کارگاه به منظور استفاده بهینه از فضای انبار یا سوله مورد استفاده قرار می‌گیرد و مراحل نصب آن بسیار حساس و پیچیده است هزینه اجرایی نیز به تیم عملیاتی و جزئیات کار بستگی دارد. در ویدیوی زیر نمونه اجرای جرثقیل سقفی توسط اعتمادسازه را مشاهده می کنید: انتخاب طرح مناسب این وسیله بر اساس نیاز و کاربرد مورد نظر شما موجب می شود تا جابجایی آسان‌تر شود و بهره‌وری از نیرو‌های کار افزایش یابد که در نهایت منجر می شود یک کار تیمی با رضایت انجام شود.

مراحل اجرای جرثقیل سقفی

مراحل اجرای جرثقیل سقفی

به زبان ساده، مراحل ابتدایی تا اجرای جرثقیل سقفی بسیار گسترده و البته پیچیده و نیازمند مهارت و برنامه ریزی های بسیار دقیقی می باشد و سپس می بایست توسط چندین مهندس ناظر و نیروی کنترل کیفیت بررسی و مورد تایید واقع شود. به صورت کلی و خلاصه نصب و اجرای جرثقیل سقفی شامل مراحل زیر است که در ادامه به تشریح هر مرحله می پردازیم:

  1. ارزیابی منطقه و محدوده
  2. بررسی محل دقیق استقرار جرثقیل و ارزیابی محیطی
  3. بررسی خطرات احتمالی و پیشامدها
  4. تعیین جدول زمان بندی
  5. تکمیل تیم عملیاتی و نیروهای مورد نیاز و فراهم سازی کلیه تجهیزات
  6. بررسی موارد امنیتی و اجرای پروژه
  7. تست بارگیری (بدون بار و همراه بار با ظرفیت بیش از ۱۰۰ درصد)

۱. بازدید از محل اجرای جرثقیل سقفی

قبل از نصب و اجرای جرثقیل سقفی حتماً می‌بایست از محل استقرار جرثقیل بازبینی به عمل آید و سپس بر اساس تجزیه و تحلیل های کارشناس مربوطه طرح، موانع احتمالی، خطرات، بایدها و نبایدهای اجرای جرثقیل سقفی در چنین مکانی برآورد شود. برای همین حتماً باید موارد زیر ارزیابی گردد:

  1. محدوده کار
  2. محل و منطقه نصب جرثقیل سقفی
  3. شناسایی خطرات احتمالی
  4. بررسی جزئیات
  5. بررسی ساخت و سازهای اطراف
  6. و …

جرثقیل های سقفی بر روی ریل های صاف بارگیری شده و سپس به محل مورد نظر حمل می شود بنابراین نصاب جرثقیل به چند نوع ماشین آلات و کامیون نیاز دارد و همچنین محدوده کار باید آزاد باشد تا بتوان تاسیسات را بدون بروز کوچک ترین اختلال جابجا کرد. در بازدیدهای عمومی می‌بایست اشخاص زیر حضور داشته باشند:

  • ناظر مهندس
  • کارشناس
  • نیروی تعمیر و نگهداری
  • نصاب
  • پیمانکار

۲. شناسایی خطرات و  ایمنی محدوده قبل از اجرای جرثقیل سقفی

یکی از مهم‌ترین مراحل حین نصب جرثقیل سقفی بررسی خطرات محیطی و همچنین تمهیدات حفاظتی و امنیتی است از جمله حفاظت و موارد امنیتی برای جلوگیری از سقوط،  موارد تخصصی ppe، داشتن مجوزهای تخصصی، ملاحظات خاص امنیتی و غیره. قبل از نصب جرثقیل سقفی باید تمامی خطرات احتمالی شناسایی شود و سپس برای آنها برنامه‌ریزی کرد تا در نهایت مطمئن شوید که جرثقیل به صورت کاملاً ایمن نصب خواهد شد و کارکنان در خطر قرار نداشته باشند. به عنوان مثال:

  1. منابع انرژی: تمامی منابع می‌بایست کاملاً شناسایی شوند به عنوان مثال خطوط برق، خطوط گاز، سیم‌های برق، وسیله‌های رسانا، وسیله‌های روشنایی و غیره.
  2.  دمای محیطی: گرمای بیش از حد محیط می‌تواند خطرناک باشد و وجود مواد شیمیایی هم باید بررسی شود.
  3. ارتفاع: کار در ارتفاع خطرناک است و می‌بایست مواردی چون داربست و حفاظ و تمهیدات امنیتی مناسب برای جلوگیری از سقوط در نظر گرفته شود.
  4. خطرات احتمالی: هر گونه خطر شناسایی شده در محیط می‌بایست مورد بررسی و برای آن برنامه‌ریزی کرد.
  5. بررسی جزئیات

تمامی پلن‌ها و برنامه‌ریزی‌های مرتبط با نصب جرثقیل سقفی می‌بایست قبل از عملیات اجرایی مورد تایید قرار گیرند و در صورت وجود کوچکترین ایراد و اختلال کل سیستم دچار مشکل شده و می‌تواند خسارت‌های جانی و مالی جبران ناپذیری را به بار آورند.

برای اجرای جرثقیل سقفی با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

اندازه‌گیری‌های دقیق مثل اندازه‌گیری تیرها، شناسایی سیستم و بازرسی همه جانبه بسیار اهمیت دارد وجود کوچکترین مساله در سیستم می‌تواند کل فرایند نصب و اجرای جرثقیل سقفی را به خطر بیندازد و مشکلاتی مانند سایش زود هنگام و یا اختلال در عملکرد را به بار آورد.

۳. تهیه جدول زمانبندی برای اجرای جرثقیل سقفی

حین نصب و اجرای جرثقیل حتماً باید به این نکته توجه داشت که چه تعداد قطعات متحرک و چه تعداد قطعات ثابت در مراحل نصب و اجرا وجود دارد؟ قبل از اجرای جرثقیل حتماً باید جدول زمانبندی تعیین گردد که شامل سه گام اساسی است:

  • گام اول: قبل از نصب جرثقیل، بین تیم نصاب و سفارش دهنده می‌بایست تمام نکات و ایده‌آل و هدف از اجرای جرثقیل سقفی مشخص شود.
  • گام دوم: نصاب جرثقیل قبل از اجرا می‌بایست در مورد تاسیسات و محل نصب بررسی‌هایی انجام دهد.
  • گام سوم: تمامی تیم ها و نیروهای عملیاتی می بایست مطابق با دستورالعمل های ایمنی و تحت پوشش مهندسین ناظر اقدام کنند.

تمامی ملاحظات حین نصب جرثقیل سقفی در فرایند تاثیرگذاری و قیمت نهایی اجرای جرثقیل تاثیرگذار است نقشه‌های عمومی، تجهیزات، تاسیسات، نقشه پلان‌ها و محل نصب بررسی و بر اساس آنها برآورد هزینه انجام می شود پس از آن نصاب یک برنامه زمانبندی شده را ارائه می‌دهد که در تاریخ مشخص می‌بایست نصب جرثقیل صورت گیرد.

اصولاً برنامه ریزی از دو تا ۱۰ روز کاری متغیر است که البته برای اجرای جرثقیل های پیچیده‌تر بازه زمانی طولانی‌تری تخمین زده می شود. زمانی که سفارش جرثقیل سقفی دریافت می شود ساخت و مونتاژ اجزا ممکن است بین ۲ تا ۱۲ ماه طول بکشد.

قبل از نصب و اجرا زمانی که برنامه‌ریزی‌های اولیه صورت گرفت چندین نکته می‌بایست بین سفارش دهنده و کارفرما مشخص شود از جمله:

    1. نصاب پیمانکار پروژه و تمامی پرسنلی که حین نصب درگیر این فرایند خواهند شد می‌بایست معرفی شوند.
    2. تجزیه و تحلیل‌ها و تمام اهداف سفارش دهنده، جزئیات کار و چهارچوب‌ها می‌بایست مشخص شوند.
    3. در خصوص تاریخ و زمانبندی‌های پیش‌بینی شده باید یک توافقی بین سفارش دهنده و پیمانکار صورت گیرد این فرایند سیال است و ممکن است در مراحل تولید و یا مونتاژ تاخیرهایی صورت گیرد و زمانبندی متغیر شود.
    4. برنامه‌ریزی‌های هفتگی و بررسی چالش ها می تواند ضریب موفقیت پروزه را افزایش دهد.

۴. آماده سازی تجهیزات برای اجرای جرثقیل سقفی

اصولاً نصاب جرثقیل سقفی نقشه محیطی از سفارش دهنده درخواست خواهد کرد تا بتواند با بررسی محل استقرار جرثقیل، درک درستی از فضا کسب کند. علاوه بر آن نصاب می‌بایست لیستی از تجهیزات مورد نیاز برای نصب جرثقیل سقفی را تهیه و در خصوص آن برآورد لازم را به عمل آورد از جمله تجهیزات مورد نیاز برای نصب جرثقیل سقفی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کامیون، تریلری
  • جرثقیل نصب سیار برای بلند کردن تیرهای پل
  • تجهیزات حفاظتی
  • بالابر قیچی
  • تجهیزات PPE و تجهیزات امنیتی
  • و …

از آنجایی که جرثقیل سقفی روی ماشین آلات بزرگ حمل می شود تا به محل استقرار برده شوند می بایست مسیر حرکت و دسترسی پذیری آن را قبل بررسی شده باشد تا تمامی ماشین آلات و تاسیسات بدون مشکل بتوانند به محل استقرار تردد کنند. منطقه مورد نظر برای نصب جرثقیل سقفی می‌بایست به طور کامل بررسی شود پس از آن منطقه علامت زنی می شود تا پیمانکار درک درستی از فضا در طول فرایند نصب جرثقیل داشته باشد.

برای اجرای جرثقیل سقفی با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

در طول فرایند نصب و اجرایی جرثقیل می‌بایست تمامی ماشین آلات و تجهیزاتی که از فرایند اجرایی خارج می‌شوند شناسایی و همه تاسیسات از محیط کنار زده شوند تا فضای آزادانه‌ای در اختیار داشته باشید. نصب جرثقیل سقفی می بایست پس از بررسی های محیطی تمامی موانع و مواردی که سد کار هستند را بررسی و از آن ها عکس برداری کند و یک پروژه عملیاتی کوچک قبل از نصب جرثقیل را اجرایی کند. همچنین می بایست موارد زیر بررسی شوند:

  • شناسایی نوع کفپوش (بتنی، خاکی و غیره): به منظور برنامه ریزی های حمل با ماشین آلات
  • بررسی محیطی برای نصب تیرهای نگهدارنده
  • نیازسنجی تجهیزات و ماشین آلات و نیروهای انسانی

۵. نیروهای عملیاتی در پروژه اجرای جرثقیل سقفی

قبل از نصب و اجرای جرثقیل سقفی می‌بایست تمام قطعات ثابت و متحرک مورد بازنگری قرار گیرند. تمامی پلن‌ها و برنامه‌ریزی‌ها قبل از نصب و اجرای جرثقیل سقفی می‌بایست مورد تایید قرار گیرند و کوچک‌ترین اختلال در سیستم عملیاتی می‌توانند خسارت‌های جانی و مالی جبران ناپذیری را به بار آورد.

با توجه به وجود قطعات ثابت و متحرک متعدد کامیون دارها، رانندگان، نصاب جرثقیل، مونتاژ کارها، اپراتورهای جرثقیل، تکنسین‌های برق، نیروهای عملیاتی، همه و همه می‌بایست برای نصب اجرای جرثقیل سقفی با هم هماهنگ شوند. برخی از نیروهایی که در پروژه اجرای جرثقیل سقفی همکاری می کنند و نقش اساسی دارند در زیر لیست شده:

  • رانندگان کامیون و نجهیزات و تاسیسات
  • نصاب و مونتاژکارها
  • سرپرست خطوط تجهیزاتی
  • اپراتور جرثقیل
  • نیروهای عملیاتی
  • تکنسین های جرثقیل
  • مهندسین ناظر
  • نیروهای کنترل کیفیت
  • و …

۶. ایمنی حین اجرای جرثقیل سقفی

رعایت کلیه موارد امنیتی الزامیست که توسط نیروی تامین امنیت اجرایی می شود وی مناطق کار را بررسی می کند و هر از چندگاهی در اجرای رویه ایمنی نظارت دارد تا کلیه تجهیزات و ابزار آلات ایمنی در محل کار فراهم گردد و استانداردهای ایمنی رعایت شوند. مثلا نکات زیر باید در نظر گرفته شوند:

  • اطمینان از صدور مجوزهای لازم و بررسی سالم بودن تمام قطعات الزامیست.
  • حین کار، از جابجا کردن بارهایی به شکل معلق پرهیز کنید!
  • از هر چیزی که احتمال سقوط دارد اجتناب کنید و جوانب امنیتی برای پیشگیری از سقوط قطعات را در نظر بگیرید.
  • قبل از مراحل عملیاتی می بایست تجهیزات و بالابرها بررسی شوند تا نقص فنی نداشته باشند.
  • در سکوهای مرتفع حتما موارد امنیتی رعایت گردد.
  • موانع و علائم هشدار دهنده در تمامی نقاط محل کار قرار گیرد.
  • وجود گاز یا وسایل آتش زا در محوطه کاری ممنوع است.
  • حتما کارکنان می بایست از دستورالعمل های امنیتی تبعیت کنند.

بایدها و نبایدها حین اجرای جرثقیل سقفی

در مرحله نصب می بایست یکسری نکات رعایت  شوند در صورت سهل انگاری خسارات جانی و مالی جبران ناپذیر رخ خواهد داد:

  • جرثقیل می بایست مطابق با دستورالعمل های سازنده آن، مونتاژ شوند.
  • قطعات بالابر باید قبل از مراحل مونتاژ بررسی و کلیه عیوب از جمله انحراف، ترک، جوشکاری نامناسب و هر موردی که باعث ضعف می گردد برطرف شود.
  • تکیه گاه های جرثقیل می بایست محکم و تراز شوند.
  • تمام قطعات که در مراحل حمل از سازه جدا شده اند، می بایست مطابق با دستورالعمل های اصولی مونتاژ شوند.
  • پیچ و اتصالات می بایست اصولی و محکم باشند.
  • تیرها می بایست از هر گونه زائده، زایعه و… عاری باشند.

۷. تست و بازرسی جرثقیل سقفی

بعد از اجرای جرثقیل سقفی می بایست تست های اولیه صورت گیرد و سلامت جرثقیل به صورت همه جانبه تضمین شود. مسئول کنترل کیفیت این وظیفه خطیر و البته بسیار مهم را برعهده دارد و چشم پوشی از این مرحله به منزله سهل انگاری و به خطر انداختن جان افراد تلقی می شود.

برای اجرای جرثقیل سقفی با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

بدین منظور قبل از استفاده از جرثقیل سقفی یک آزمایش اولیه بدون بار و سپس با بار صورت می گیرد و طبق آن با مواردی مثل بتن یا فولاد این ارزیابی را می توان انجام داد. گاها یک تیم ناظر خارج سازمانی وضعیت ایمنی و سلامت جرثقیل را بررسی می کنند. در نظر داشته باشید طبق استانداردهای جهانی علاوه بر تست بار، باید دو آزمایش دیگر نیز انجام شود:

  • تست بالابر
  • تست مکانیزم

در نهایت می تواند بیش از ظرفیت ۱۰۰ درصدی، بارگیری کرده و سلامت را بررسی کنید.

نقش اجرای جرثقیل سقفی در صنعت

نقش اجرای جرثقیل سقفی در صنعت

ایده اجرای جرثقیل سقفی به مصر باستان بر می‌گردد که برای جابجایی تخته سنگ‌های سنگین و بزرگی که برای ساخت اهرام ثلاثه به کار برده می‌شده‌اند. در آن زمان با استفاده از طناب، قرقره، قلاب و با کمک نیروی انسانی و حیوانات، اجسام سنگین را جابجا می‌کردند. جرثقیل در دوران گذشته برای ساختمان‌سازی و حفر چاه برای بیرون کشیدن آب کاربرد داشته است.

همراه با پیشرفت تکنولوژی، رفته رفته جرثقیل های جدید در انواع مختلف با قابلیت‌های گوناگون جایگزین جرثقیل های قدیمی شدند. امروزه جرثقیل های سقفی از یک تیر، قلاب و کابل متصل تشکیل شده است که برای بلند کردن اجسام سنگین وزن بین ۲ تا ۱۰ تن و در برخی موارد تا ۱۰۰ تن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جرثقیل سقفی قابلیت استفاده در سالن، انبار و سیلو‌های سرپوشیده دارد که متناسب با هر نوع عملیات جابجایی در صنایع مختلف به کار گرفته می شود. این وسیله کاربردی در انواع مختلف از لحاظ ساختار و شکل ظاهری طراحی می شود. با توجه به قابلیت جابجایی اجزای آن می‌توان کارایی و بهره‌وری آن را افزایش داد.

برای اجرای جرثقیل سقفی با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

همان طور که از نام این دستگاه مشخص است، نصب آن بر روی سقف سوله انجام می شود که می‌تواند مسیر حرکت را به صورت طولی و عرضی داشته باشد. در نتیجه یکی از پرکاربردترین وسایلی که به جابجایی اجسام سنگین در کارگاه‌ها کمک می‌کند، جرثقیل سقفی است.

دلایل استفاده از جرثقیل سقفی

دلایل استفاده از جرثقیل سقفی

مهم‌ترین نکته در اجرای جرثقیل سقفی، شناسایی نیاز و کاربرد آن در پروژه مورد نظر است. مرحله بعدی توجه به موقعیت مکانی و ساختمانی است که متناسب با آن دستگاه انتخاب و خریداری شود. دلایل متعددی برای استفاده‌ از جرثقیل سقفی برای سوله وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • جابجایی آسان و راحت اجسام با وزن بالای یک تن
  • جابجایی کانتینر‌ها در بنادر
  • جابجایی قطعات در خط تولید مانند صنعت خودروسازی
  • وارد کردن مواد اولیه در ماشین‌های صنعتی کارخانه‌ها
  • کاهش آسیب و صدمات وارد آمده به متریال و قطعات

مزایای استفاده از جرثقیل سقفی

مزایای استفاده از جرثقیل سقفی

  • مقرون‌به‌صرفه بودن
  • امکان دسترسی به تمامی نقاط
  • بهترین گزینه برای جابجایی اجسام سنگین
  • عدم نیاز به مهارت خاص برای استفاده آن
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی

انواع جرثقیل سقفی

انواع جرثقیل سقفی

اجرای جرثقیل سقفی با توجه به نوع کاربری که دارد می‌تواند در انواع مختلف انجام شود که عبارتنند از:

  1. جرثقیل سقفی تک پل
  2. جرثقیل سقفی دو پل
  3. جرثقیل سقفی آویز
  4. جرثقیل سقفی دروازه‌ای
  5. جرثقیل سقفی ستونی یا بازوئی

در ادامه یکی دیگر از پروژه های اجرای جرثقیل سقفی با اعتمادسازه را می بینید:

دسته‌بندی انواع این دستگاه بر اساس مکانیزم و شکل، نیروی بالابرنده و نوع کارکرد می‌تواند متفاوت باشد. انواع جرثقیل سقفی در دسته‌بندی‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شوند که هر یک ویژگی‌ها، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.

۱. جرثقیل سقفی تک پل

استفاده از این نوع جرثقیل بیشتر در سقف سوله‌ها است و بیشترین میزان بار مجازی که می‌تواند جابجا کند، ۲۰ تن است. علاوه بر این در سالن‌های با دهانه کمتر از ۱۵ متر، اجری جزثقیل سقفی تک پل بهترین گزینه است. از جمله مزایای آن عبارتند از:

  • وزن کم و سبک بودن
  • قیمت ارزان و مقرون به صرفه
  • قابلیت نصب راهرویی تعمیراتی
  • در صورت نیاز به تعمیرات قابلیت دستیابی به وینچ بالابر
  • نصب بدون محدودیت تجهیزاتی مانند مگنت، چنگک، کابین و …

۲. جرثقیل سقفی دو پل

این نوع از جرثقیل سقفی که با نام جفت پل نیز شناخته می شود بیشتر در سالن و سوله‌هایی با دهانه‌های عریض و ارتفاع بالا کاربرد دارد. استفاده از این نوع می‌تواند به جابجایی بار‌های عریض با طول زیاد کمک کند. برخی از مزایای این نوع جرثقیل سقفی شامل موارد زیر است:

  • دارا بودن ارتفاع قلاب مفید بیشتر نسبت به نوع تک پل
  • قابلیت استفاده در صنایع مختلف مانند ریخته‌گری، صنایع فولاد، نیروگاه‌ها، صنایع ماشین‌سازی خودرو‌های سنگین و…
  • امکان جابجایی اجسام با عرض‌های بالا
  • امکان جابجایی اجسام با میزان ظرفیت بالا
  • اجرای حرکت عرضی به منظور تعمیر و نگه داری
  • دسترسی آسان به وینچ بالابر و کالسکه در هنگام تعمیر
  • اجرا و نصب آسان و سریع تجهیزات اصلی و فرعی
  • قابلیت نصب در سازه‌های با ارتفاع بالا

۳. جرثقیل سقفی آویز

برخی از سالن‌ها و انبار‌ها با محدودیت ارتفاع و خطوط مونتاژ تا مقدار وزنی مشخص ۵ تن هستند، به منظور جابجایی اجسام در این بخش‌ها، جرثقیل سقفی آویز، کاربردی‌ترین نوع آن است. این جرثقیل در بین فعالین این حوزه و صنعتگران با نام جرثقیل مونوریل نیز شناخته می شود. این نوع خود در دو دسته جرثقیل آویز مستقیم و منحنی تقسیم‌بندی می شود.

۴. جرثقیل سقفی دروازه‌ای

جابجایی اجسام سنگین در فضا و محیط‌های باز و هم چنین داخل سالن را به جرثقیل سقفی دروازه‌ای بسپارید. این نوع از جرثقیل با قابلیت نصب بالابر‌های سیم بکسلی تک پل و جفت پل می‌تواند در صنایع مختلف مودر استفاده قرار می‌گیرد. تقسیم‌بندی‌های مختلف این نوع جرثقیل در دو دسته تک و دو پل بالابر سیم بکسل انجام می شود.

۵. جرثقیل سقفی ستونی یا بازوئی

قابلیت اجرای این نوع جرثقیل بر روی یک ستون و حرکت آن در شش جهت مختلف موجب شده تا علاوه بر محیط داخلی بتوان از آن در فضای باز و خارجی نیز استفاده شود. جرثقیل سقفی ستونی در دو نوع دستی و اتوماتیک تولید می شود. ارتفاع ستون ثابت و طول بازوی آن می‌تواند متناسب با نظر کارفرما به روش‌های گوناگون و متنوع تنظیم و اجرا شود.

نتیجه گیری

در انبار‌ها، سالن‌ها و سیلو‌ها به منظور جابجایی و حمل اجسام سنگین بالای یک تن نیاز است تا این کار با دستگاه به خصوصی به نام جرثقیل سقفی انجام شود. این وسیله می‌تواند متناسب با نوع کاربرد و محیط مورد استفاده در انواع مختلف تولید و ارائه شود. اجرای جرثقیل سقفی موجب می شود تا علاوه بر صرفه‌جویی در انرژی بتواند هزینه‌های مصرفی پروژه را نیز کاهش داد. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر دارید می توانید با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷​ تماس گرفته و با متخصصین اعتمادسازه مشورت کنید.

چطور جرثقیل سقفی سفارش دهیم؟

برای اجرای جرثقیل سقفی می توانید با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

چه شرکتی را برای سفارش جرثقیل سقفی انتخاب کنیم؟

برای سفارش اجرای جثقیل سقفی می توانید به اعتمادسازه سفارش دهید؛ برای این کار با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

هزینه نصب جرثقیل سقفی چقدر است؟

هزینه های اجرایی جرثقیل سقفی به تیم عملیاتی و همچنین منطقه استقرار بستگی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷

مشاوره و استعلام قیمت رایگان