سوله سازی در بم

سوله سازی در بم

شرایط سوله سازی در بم چگونه است؟ آیا دشواری بر سر راه وجود دارد یا خیر؟ شهر بم واقع در استان کرمان است که شهرک صنعتی آن مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته و موقعیت مکانی عالی آن، به عنوان فرصتی شگفت برای رسیدن به اهداف شناخته می شود. این شهرک حدود ۱۸۵ کیلومتر از مرکز استان و حدود ۱۳ کیلومتر از گمرک فاصله دارد و امکانات عالی آن مانند تصفیه خانه، شبکه جمع آوری فاضلاب و … ستودنی است. شرایط سوله سازی در این مکان نیز مانند دیگر شهرها نیازمند زمین است که با تایین هدف ایده آل قابل احداث و راه اندازی خواهد بود.

این شهرک دارای مساحت ۱۰۰ هکتار در اتوبان کمربندی بم – کرمان بنا شده و به دلیل فاصله کم با منطقه ارگ جدید از موقعیت مکانی عالی برخوردار است. همچنین به دلیل محصولات کشاورزی همچون خرما و مرکبات، امکان راه اندازی گروه های کاری برای تولید کارتن، بسته بندی، سردخانه و صنایع غذایی بسیار به چشم می خورد.

سوله سازی در بهم چرا مهم است؟

قیمت سوله سازی در بم

سوله ساختمانی با سقف شیب دار است که از اجزای مختلفی مانند:

  1. ستون
  2. وال پست
  3. بادبند
  4. سگراد
  5. سینه بند
  6. پیچ و مهره

و … تشکیل می شود. این سازه به دلیل کاربردهای متنوع در شهرک های صنعتی، در طراحی های مختلفی قابل اجراست. همچنین امکان تغییر اندازه و سایز بخش های مختلف مانند تیرها و ستون ها وجود دارد.

سوله سازی در بم با هدف پیشگیری از تغییر شکل ظاهری اهمیت دارد و طراحی و ساخت آن به کارخانجات و شرکت های صنعتی کمک شایانی می کند. بیش از ۹۰ درصد انبارها، سالن های تولید و … با کمک سوله ساخته می شود و فضای گسترده آن نیاز صنایع مختلف را به راحتی رفع می کند.

انواع سوله های صنعتی در بم

شرکت سوله سازی در بم

سوله سازی در بم در انواع مختلفی ساخته می شود که که هر کدام دارای ویژگی های مختلفی است. از جمله پرکاربردترین سوله صنعتی می توان به سوله های یک دهانه، دو یا چند دهانه با ستون مشترک، چند ضلعی و قوسی اشاره کرد. هم چنین سوله ها از نظر طراحی به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

  1. سوله خرپایی
  2. سوله یو بی ام
  3. سوله تیر ورقی

سوله سازی خرپایی در بم

سوله خرپایی جز ساده‌ترین هاست که از مصالح مشابه سوله های تیر ورقی ساخته می شود. تنها تفاوتی با سوله تیر ورقی دارد، اجرای آن با کمک محاسبات فنی دقیق تر است. از دیگر مزایای این سوله می توان به هزینه کمتر برای نصب، نصب آیان، قوسی شکل بودن سقف، قابلیت باز کردن آن و نصب دوباره و امکان اجرا با ابعاد و دهانه های مختلف اشاره کرد.

سوله یو بی ام در بم

سوله تیر ورقی نیز قوسی شکل است و از ورقه های گالوانیزه ساخته می شود. نحوه اجرای آن نیز توسط دستگاه های مخصوص و بدون اسکلت است. در پایان کار نیز هیچ گونه ستونی در آن مشاهده نمی کنید. مقاومت سوله های یو بی ام بسیار بالاست، در حالی که وزن سبکی دارد و با قیمت پایین نسبت به سوله های فولادی ساخته می شود. عایق قابل اجرا برای پوشش سقف سوله نیز از جنس پلی اورتان است.

سوله تیر ورقی در بم

سوله تیر ورقی از تیرورق های فولادی، آهنی یا ورق سیاه ساخته می شوند و در آخر نیز با کمک پیچ و مهره یا جوشکاری به یکدیگر وصل می شوند. این سازه با نام های دیگر سوله پیچ و مهره یا سوله با اتصالات جوشی شهرت دارد.

مراحل کلی سوله سازی در بم

ساخت سوله در بم

سوله سازی در بم طی مراحل مشخصی انجام می شود که معمولا تفاوتی با دیگر موقعیت های مکانی ندارد. در ابتدا تمام قطعات اسکلت ساز داخل کارگاه از پیش ساخته می شود و سپس عملیات به ترتیب زیر پیش می رود:

طراحی سازه سوله

قبل از اجرا، ابعاد مختلف سازه مانند ارتفاع، طول، تحمل بار باد و بارش منطقه و دهانه مشخص می شود. نقشه اجرایی باید دارای جزئیات باشد و بازرسی فنی و کنترل کیفیت توسط متخصصین انجام شدود. معمولا نقشه اجرای سوله توسط طراحان شرکت با دقت طراحی خواهد شد و براساس استانداردهای از پیش تایین شده شیب ۲۰ درصدی و میزان تحمل بار برف مختلف ۲۵ الی ۲۰۰ کیلوگرم در کشورمان در نظر گرفته می شود.

بازدید زمین و خاک برداری

زمینی که قرار است سوله در آن اجرا شود باید توسط مهندسان و طراحان مورد بررسی قرار گیرد و جنس خاک، میزان تراکم و دیگر ویژگی ها تشخیص داده شود. سپس با توجه به شرایط طراحی نقش تایید و برای اجرا، مصالح و متریال های مورد نیاز آماده می شود. فونداسیون سوله و خاک برداری نیز توسط شرکت سوله ساز انجام می شود که اجرای دقیق آن بر استحکام سازه بسیار موثر است.

بر پا کردن سوله

ساخت سوله طی چند مرحله نصب ستون ها، اجرای دیگر قطعات و نصب سقف به پایان می رسد. ابتدا قطعات سوله خریداری می شود و سپس ستون ها روی فونداسیون قرار می گیرند و در آخر نیز دیگر قطعات مانند بادبند و سقف روی اسکلت سوار می شود. دیوار کشی و نصب درب و پنجره ها نیز در آخرین مرحله انجام خواهد شد. درب های سوله به شکل ها مختلف ریلی، کرکره ای و لولایی انجام می شود و پنجره های به صورت نورگیر و بازشو روی دیوارها قابل نصب هستند.

عملیات های تاسیساتی

از جمله مزایای سوله سازی در بم دسترسی به آب، برق و دیگر امکانات است که بعد از اجرای سوله می توان تمام این تاسیسات را انتخاب و راه اندازی نمود. علاوه براین، نباید از اجرای سیستم های امنیتی و نظارتی سوله غافل شد. نصب دوربین مدار بسته، کنترل تردد و سیستم اطفا حریق موجب افزایش امنیت و نظم سوله می شود و به راحتی می توانید عملیات های مختلف داخل سازه را با دقت بررسی کنید.

نتیجه گیری

سوله سازی در بم یکی از بهترین پیشنهادها برای صنایع مختلف است که امکان بهره برداری راحت تر و دسترسی بهتر به محصولات را ارائه می دهد. از طرفی، بدلیل راحتی نصب و اجرای آن در کمترین زمان برای کارفرمایان اهمیت بالایی دارد و برای ساخت کارگاه ها و برنامه های مختلف تجاری بهترین انتخاب است. درصورتی که قصد ساخت سوله در بم را دارید می توانید به صورت رایگان از متخصصین شرکت سوله سازی اعتمادسازه مشورت بگیرید؛ کافیست با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷​ تماس بگیرید.

شرکت سوله سازی در بم کجاست؟

شرکت های سوله سازی زیادی در بم فعالیت می کنند اما به شما پیشنهاد می کنیم در ابتدار با یکی از متخصصین شرکت سوله سازی اعتماد سازه مشورت کنید، برای این کار می توانید با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷در تماس باشید.

قیمت سوله سازی در بم چقدر است؟

قیمت سوله سازی در بم با توجه به متراژ و نوع سوله متفاوت است که برای استعلام دقیق قیمت ساخت سوله در بم می توانید با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ در تماس باشید و  رایگان راهنمایی بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷

مشاوره و استعلام قیمت رایگان