سوله سازی در تبریز

سوله سازی در تبریز

شهر تبریز همواره یکی از قطب‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود. از جمله صنایع شناخته‌شده این شهر می‌توان به صنایع شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات، مواد غذایی، نساجی و پوشاک، کفش و چرم، دخانیات، پتروشیمی و سایر صنایع اشاره کرد. پروژه‌های صنعتی معمولا در مکانی به نام سوله انجام می‌گیرند. سوله سازی در تبریز با توجه به تجربه موفقی که این شهر در صنایع مختلف دارد، بسیار رایج است و با هدف تولید و رونق کسب‌وکارها انجام می‌گیرد. ما قصد داریم شما را با طراحی، ساخت و نحوه سفارش سوله سازی در تبریز آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

اهمیت سوله سازی در تبریز

قیمت سوله سازی در تبریز

سوله سازه‌ای از جنس فلز است که معمولا سقف شیب‌دار دارد. ساخت و طراحی سوله نیازمند کار مهندسی و دقیق است. اگر در طراحی سوله محاسبات دقیق صورت نگیرد، صاحب واحد صنعتی با مشکلات و آسیب‌های فراوانی روبه‌رو خواهد شد.

یکی از بهترین و امن‌ترین مکان‌ها برای انجام پروژه‌های صنعتی سوله است. تبریز در صنایع مختلف مانند نساجی و پوشاک، پتروشیمی، مواد غذایی، دخانیات، صنایع شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات و سایر صنایع شهرت زیادی دارد؛ لذا سوله سازی در تبریز صنعتی رایج است.

به دلیل صنعتی بودن تبریز، این شهر همواره پذیرای مهاجران بسیاری از شهرها و حتی استان‌های دیگر است. لذا توسعه صنعت و اشتغال در این شهر امری اجتناب‌ناپذیر است. در این شهر ساخت سوله ارزان با در نظرگرفتن ابعاد مناسب عامل مهمی در مدیریت هزینه‌ها و سوددهی کسب‌وکارها است.

شهرک‌های صنعتی

مجموعا بیش از ۳۰ شهرک صنعتی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد. در این میان حدود ۱۰ شهرک در داخل شهر تبریز واقع شده‌اند. از جمله این شهرک‌های صنعتی می‌توان به شهرک صنعتی پتروشیمی، چرم‌شهر، ریحانه، سعیدآباد، سهند، شهیدرجایی، کاغذکنان، فناوری خودرو، عالی‌نسب و مصنوعات فلزی اشاره کرد.سوله سازی در تبریز با هدف تولید، اشتغال‌زایی و کسب درآمد صورت می‌پذیرد.

سوله‌های موجود در تبریز

سوله سازی در تبریز نه‌تنها برای کارخانه‌های صنعتی، بلکه برای انواع گلخانه‌ها، نمایشگاه‌ها، تعمیرگاه‌ها و سالن‌های ورزشی صورت می‌پذیرد. اما بیشتر سوله‌های مورد استفاده در این شهر برای اهداف صنعتی است. بخشی از سوله صنعتی مخصوص انبار محصولات و نگهداری ماشین‌آلات و تجهیزات هستند. لذا سوله‌ها باید در برابر گرما و سرما مقاومت کافی داشته باشند.

سوله یو بی ام از جمله بهترین، ارزان‌ترین و پرکاربردترین انواع سوله‌های صنعتی هستند که در برابر سرما، گرما، برف، باران، باد و زلزله مقاومت کافی دارند. از ورق‌های گالوانیزه در ساخت سوله‌های UBM استفاده می‌شود.

پرکاربردترین نوع سوله سازی در تبریز

شرکت سوله سازی در تبریز

سوله خرپایی بیشترین کاربرد را در ساخت واحدهای صنعتی در شهر تبریز و به‌طورکلی در بیشتر شهرها دارند. به‌کارگیری این سوله‌ها مزایای بسیاری دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سوله‌های خرپایی در برابر شرایط مختلف، عوامل محیطی و آب‌وهوای تبریز مقاوم هستند.
  • امکان استفاده از این سوله‌ها در طبقات وجود دارد.
  • از این نوع سوله‌ها می‌توان در ساخت سالن‌هایی با دهانه بزرگ استفاده کرد.
  • استفاده از این سوله‌ها با توجه به عملکرد و کیفیتی که دارند، توجیه اقتصادی دارد.
  • وزن این سوله‌ها نسبتا کم است. لذا می‌توان آنها را به‌راحتی به مکان‌های دیگر منتقل کرد. این سوله‌ها به سوله سبک نیز معروف هستند.

اگرچه به‌کارگیری سوله‌های خرپایی با توجه به کیفیت و عملکردی که دارند، توجیه اقتصادی دارد، اما در کل راه‌اندازی آنها نسبتا پرهزینه و طراحی و ساخت آن کمی پیچیده و سخت است.

نحوه سفارش ساخت سوله

علاقه‌مندان به راه‌اندازی واحدهای صنعتی ابتدا باید ابعاد، اندازه و ویژگی‌های مختلف سوله و همچنین موضوع فعالیت، طرح توجیهی اقتصادی و میزان فعالیت کسب‌وکار خود را مشخص کنند. سپس با یکی از شرکت‌های پیمانکاری وارد مذاکره شوند. توجه به ابعاد، اندازه و کاربری سوله نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها دارد. سوله‌سازی نیاز به کار مهندسی دقیق دارد و بهتر است قبل از انجام کار، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد. سوله سازی در تبریز جزو رقابتی‌ترین فعالیت‌ها است.

قیمت طراحی و ساخت سوله در تبریز

هزینه سوله سازی در تبریز

عوامل مختلف و متعددی بر هزینه ساخت سوله تاثیرگذار هستند. از جمله مهم‌ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وزن مصالح

به‌طورکلی به هر میزان که وزن و حجم مصالح بیشتر باشد، قیمت نهایی ساخت سوله نیز بیشتر خواهد بود. میزان بارش برف و باران و همچنین وزش باد از عوامل تعیین‌کننده میزان مصالح مصرفی هستند. در مناطقی که میزان بارش باران و برف نسبتا زیاد است، به‌منظور مقاومت و استحکام سازه، از مصالح بیشتری استفاده می‌شود. لذا قیمت نهایی ساخت سوله نیز بیشتر خواهد بود.

در مقابل در مناطقی که وزش باد و میزان بارش باران و برف کم است، نیازی به استفاده از مصالح سنگین نیست و استحکام و مقاومت حداقلی سازه برای سوله کافی است. در این شرایط قیمت ساخت سوله نیز کمتر خواهد بود.

ابعاد، ارتفاع و اندازه دهانه در سوله

ابعاد، ارتفاع و اندازه دهانه سوله رابطه مستقیمی با میزان مصالح مصرفی و درنتیجه قیمت نهایی ساخت سوله دارند. یعنی به هر میزان که ابعاد، ارتفاع و اندازه دهانه در سوله بیشتر باشد، میزان مصالح مصرفی بیشتر خواهد بود. در این شرایط قیمت نهایی ساخت سوله نیز افزایش می‌یابد.

همان‌طور که گفته شد به‌غیراز میزان مصالح و ابعاد سازه، عوامل متعددی بر قیمت ساخت سوله تاثیرگذار هستند. توصیه می‌شود علاقه‌مندان به راه‌اندازی واحدهای صنعتی و سوله سازی در تبریز جهت اطلاع از قیمت‌ها با شرکت‌های پیمانکار مشاوره داشته باشند.  در کشور ما متاسفانه تورم باعث شده قیمت‌ها ثابت نباشند و با گذشت زمان، افزایش فزاینده‌ای داشته باشند. بنابراین تعیین قیمت دقیق برای ساخت هر مترمربع سوله کار تقریبا غیرممکنی است.

نتیجه گیری

سوله سازی در تبریز بیشتر برای اهداف صنعتی انجام می‌گیرد. مهم‌ترین صنایع این شهر عبارتند از صنایع شیمیایی، نساجی و پوشاک، دخانیات، ماشین‌آلات و تجهیزات، مواد غذایی، پتروشیمی و سایر صنایع.تجربه موفق و دیرینه این شهر در صنایع مختلف باعث مهاجرت بسیاری از افراد جویای کار از سایر شهرها و استان‌ها شده و نیاز برای سوله سازی در این شهر را مضاعف کرده‌ است. مشاوره با شرکت‌های پیمانکاری و ارائه طرح توجیهی اقتصادی از الزامات راه‌اندازی واحدهای صنعتی و ساخت سوله در این شهر هستند. شما می توانید با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس گرفته و به صورت رایگان با کارشناسان اعتمادسازه مشورت کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷

مشاوره و استعلام قیمت رایگان