سوله سازی در شهربابک

سوله سازی در شهربابک

سوله سازی در شهربابک در سال های اخیر به شدت رونق یافته است. از آن جایی که این شهر در یکی از شاهراه های اصلی بین تهران و بندرعباس قرار گرفته و یکی از شهرستان های مهم استان کرمان تلقی می شود، به یکی از قطب های مهم در حوزه صنایع و معادن ایران تبدیل شده از همین رو در چند دهه گذشته نیاز به وجود سوله در این منطقه بیش از پیش احساس شد.

این سال ها برای پوشش فعالیت های مرتبط با صنایع و معادن و همچنین نیاز به سوله های عظیم در همجواری چند کارخانه و معدن بسیار مهم، منجر به تحول بسیار زیادی در صنعت سوله سازی شهربابک شد برای همین نمونه هایی از بهترین سوله سازی ها در این مناطق دیده می شود.

شهربابک واقع در استان بزرگ کرمان در منطقه ای با اقلیم رو به خشک قرار دارد. بارندگی در این شهرستان بسیار کم و در عوض شدت وزش باد بالاست. شرایط اقلیمی شهربابک وضعیتی را به وجود آوره که سوله سازی در این منطقه نیارمند تخصص و تجربه است. سوله استاندارد در مناطق خشک یا بیابانی تمهیدات خاص خود را می طلبد و طرح های اولیه ساخت سوله حتما می بایست بر اساس نظریه مهندسین عمران و مهندس ناظر دقیقا مطابق با شرایط منطقه و استانداردهای سوله سازی پیاده سازی شود.

اینکه در این مناطق خشکی که وزش باد نیز بالاست از چه متریالی استفاده شود که علاوه بر مقاومت و پایداری متناسب با نیازهای سفارش دهنده باشد را تنها یک تیم باتجربه می تواند تشخیص دهد.

سوله سازی در شهربابک

شرکت سوله سازی در شهربابک

وجود کارخانجات صنعتی شهر خاتون آباد، کارخانجات معدن مس میدوک، شهرک صنعتی شهربابک، مراکز فرهنگی، ورزشی، دانشگاهی و درمانی همگی نیازمند سوله هایی در جوار خود هستند از طرفی وجود دو معدن سنگ فیروزه و مس شهربابک را به یک شهر صنعتی تبدیل کرده است. اگر بخواهیم کمی شفاف تر در خصوص امر سوله سازی در شهربابک صحبت کنیم باید بگوییم این شهر پتانسیل بسیار بالایی برای سوله سازی با کاربری های زیر را دارد:

  • سوله های انبار سنگ: سوله ها با توجه به فضای عظیمی که ارائه می دهند می توانند جایگزین خوبی برای انبار سوله های سنگ شهرستان بابک کرمان باشند.
  • سوله هایی برای نگهداری تجهیزات دو کارخانه: اصولا از سوله های برای احداث کارگاه های تولید یا فضای کاربردی در کنار کارخانه استفاده می شود.
  • سوله های همجوار معادن مس و فیروزه شهربابک: با توجه به وجود معادن عظیم در این شهرستان و اطراف  آن، وجود سوله امری بدیهی و ضروری است.
  • سوله های مراکز بزرگ درمانی
  • سوله های ورزشگاهی
  • سوله های تولیدی

اما برای سوله سازی در شهربابک کرمان یک نکته وجود دارد که شاید سفارش دهنده سوله به آن دقت نداشته باشد، اینکه این منطقه خشک محسوب می شود و ساخت سوله در مناطقی مثل شهرستان بابک نیازمند تمهیدات خاصی است و اصول و استانداردهای خاص خود را دارد مثلا فونداسیون سوله باید کاملا تقویت شود تا سوله از مقاومت و پایداری مطلوب برخوردار باشد. به طور کلی اینکه هنگام ساخت سوله در مناطقی همچون شهربابک چه اصولی باید رعایت شود را فقط یک کارشناس با تجربه میداند! اما ما به شما می گوییم…

اصول ساخت سوله در شهربابک

شرکت سوله سازی در شهربابک

به منظور تامین مقاومت و پایداری سوله اصولی باید رعایت شود جزئیات در سوله سازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و ملاحظاتی باید در نظر گرفته شود.

۱. متریال مورد استفاده در سوله

تغییرات جوی به ویژه تغییرات آب و هوایی در انتخاب مترال و مصالح اولیه برای ساخت سوله تاثیر گذاری بالایی دارد به عنوان مثال برای ساخت سوله در مناطق خشک همچون شهربابک می توان از فلزات مثل فولاد هم استفاده کرد چرا که مقاومت بالایی دارند از طرفی در برابر آسیب های جدی مثل تغییرات دما مقاوم اند البته اینکه جنس سازه فلز باشد یا … به تشخیص کارشناس بستگی دارد و این موضوع صرفا یک مثال است تا بگوییم شرایط جوی روی انتخاب متریال تاثیر مستقیم دارد. وزش باد و تغییرات آب و هوایی تعیین می کنند که سوله باید با مقاومت و پایداری تحمل این شرایط را داشته باشد.

۲. نقش عایق بندی در سوله های بابک

زمستان هایی سخت و سرد و تابستان هایی تقریبا گرم، سوله سازی در شهرستان بابک را تحت الشعاع قرار داده است. این شرایط جوی وضعیتی را به وجود آورده که نیاز به عایق بندی در سقف و در و پنجره ها بیش از هر زمان دیگری محسوس باشد.

۳. اهمیت طراحی در سوله های مناطق خشک

طراحی اولیه سوله نقش پررنگی دارد و تقریبا تمام مسیر از همین نقطه شفاف سازی می شود. اجرا و پیاده سازی و حتی تخمین بودجه هم به همین طراحی و اتودهای اولیه وابسته است. همان طور که گفتیم شهرستان بابک یک منطقه خشک محسوب می شود پس طراح سوله حتما باید به عوامل محیطی در طراحی سوله در شهربابک توجه داشته باشد و عواملی مثل نور، تهویه و شرایط مطلوب جهت خنک نگه داشتن سوله را در نظر بگیرد.

۴. برنامه ریزی تعمر و نگهداری سوله

مساله بعدی در احداث و اجرای سوله در شهرستان بابک برنامه ریزی برای بررسی مداوم وضعیت سوله، تعمیرات و اقدامات مربوطه است. دنبال کردن این روند به طرز چشمگیری بر عمر مفید سوله اضافه می کند. به عنوان مثال از آن جایی که شهرستان بابک دارای تابستان های نسبتا گرمی و خاستگاه وزش بادهای شدید است، باید وضعیت سقف و دیوارها به طور منظم بررسی شود، استهلاک و سلامت سازه نیز مرتبا باید چک شود. در نگهداری سوله بررسی های محیطی به ویژه بازرسی از بخش های زیر صورت می گیرد:

  • بررسی سقف
  • سیستم عایق بندی
  • سیستم سرمایش و گرمایش
  • دیوارها

سوله شما فرصتی برای آزمون و خطا نیست! همکاری داشتن با متخصصین و معماران خبره و باتجربه باعث افزایش سطح آگاهی شما می شود از طرفی در زمان تعمیر و نگهداری کاملا بر وضعیت سوله خود واقف خواهید بود چرا که تیم های با تجربه بهترین روش ها را به شما ارائه می کنند.

قیمت سوله سازی در شهربابک

ساخت سوله در شهربابک

قیمت سوله بابک هم مثل سوله سازی در سایر مناطق به عواملی مثل متریال مورد استفاده، هزینه نیروهای اجرایی، طراحی و اجرا و … بستگی دارد. برای آگاهی بیشتر از این مساله و تخمین حدودی مخارج اولیه می توانید مقاله هزینه ساخت سوله را هم بررسی کنید.

نتیجه گیری

سوله سازی در شهربابک در سال های اخیر بسیار رواج یافته چرا که این شهرستان مرکز صنایع و معادنی است که از جایگاه خوبی برخوردارند. به ویژه اینکه دو کارخانه بزرگ و معادن مس و فیروزه نیز در اطراف شهربابک واقع است. برای همین از سازه های فولادی و سوله هایی با کاربری مرتبط برای رونق این کسب و کارها بهره گیری می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینۀ سوله سازی در شهربابک می‌توانید از طریق شماره‌تلفن ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ با متخصصان ما در اعتمادسازه تماس بگیرید.

شرکت سوله سازی در شهربابک کجاست؟

اعتمادسازه بهترین و بزرگ ترین شرکت سوله سازی در شهربابک کرمان است که برای تماس با متخصصین اعتماد و دریافت مشاوره و راهنمایی رایگان می توانید با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷در تماس باشید.

قیمت سوله سازی در شهربابک چقدر است؟

قیمت سوله سازی در شهربابک با توجه به متراژ و نوع سوله متفاوت است که شما می توانید برای استعلام دقیق قیمت ساخت سوله در شهربابک با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷

مشاوره و استعلام قیمت رایگان