سوله دست دوم

سوله دست دوم

سوله دست دوم یکی از سازه های فلزی پرکاربرد است که استفاده های متفاوتی برای صنایع و شرکت های مختلف دارد. این سازه در اندازه و اشکال مختلفی طراحی می شود و به دلیل قیمت مناسب آن، خیلی از کسب و کارها ترجیح می دهند برای ساخت محیط های مختلف از آن استفاده کند. از ویژگی های بازر سوله می توان به عدم هیچ گونه ستون میانی داخل آن اشاره که پوشش سقف سوله نیز به صورت شیب دار طراحی می شود.

شاید خیلی ها با شنیدن واژه دست دوم برای اجرای آن علاقه ای نشان ندهند. به همین دلیل، سعی داریم در این مقاله بیشتر شما را با مشخصات این سازه صنعتی آشنا کنیم تا با دید کامل تری، برای شروع و راه اندازی یکی از بخش های کسب و کار تصمیم درست بگیرید.

خرید سوله دست دوم چه فایده ای دارد؟

خرید سوله دست دوم

خیلی از مدیران و صاحبان کسب و کارهای صنعتی بدلیل عدم توانایی مالی نمی توانند برای سوله سازی اقدام کنند یا تصمیم دارند در حد توان در پرداخت هزینه صرفه جویی نمایند. یکی از پیشنهادهای جذاب برای رسیدن به این هدف، استفاده از سوله دست دو است. با سفارش این سازه، هزینه بالای ساخت و ساز کاهش پیدا می کند و به خوبی می توان به مقدار مناسب صرفه جویی کرد. یکی دیگر از مزایای سوله دست دوم این است که زمان کمتری برای اجرای آن صرفه می شود و مدیرانی که زمان کافی برای ساخت ندارند، می توانند از این ایده برای ساخت سوله در کمترین زمان استفاده کنند.

انواع سوله های دست دوم

قیمت سوله دست دوم

سوله های دست دوم به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  1. سوله دست دوم تیرورقی
  2. سوله دست دوم خرپایی
  3. سوله دست دوم یو بی ام

که در ادامه توضیح داده ایم.

سوله دست دوم تیرورقی

سوله تیر ورقی یکی از مدل های قدیمی انواع سوله است که هنوز برای اجرای این سازه در کشور ما استفاده می شود. معمولا برای ساخت این سازه از راهکارهای قدیمی استفاده می کنند و ممکن است کارایی دیگر گزینه ها را نداشته باشد.

سوله دست دوم یو بی ام

سوله یو بی ام از ورق های گالوانیزه ساخته می شوند که سقف آن از نظر ظاهری همانند قوس کامل و از عایق سقفی پلی اورتان بهره مند است. به دلیل عدم استفاده از فولاد در ساخت، این سازه قیمت مناسبی نسبت به دیگر مدل ها دارد.

سوله دست دوم خرپایی

سوله خرپایی یکی از محبوب ترین سوله های موجود است که برای اجرای آن با هیچ مشکل و محدویتی مواجه نمی شوید. دهانه های ۱۸ متر به بالای این مدل نسبت به دیگر گزینه قیمت مناسب تری دارد، اما برای ساخت دهانه های پایین از ۱۸ متر باید هزینه بیشتری بپردازید.

ویژگی سوله دست دوم

سفارش سوله دست دوم

برخی از ویژگی های سوله های دست دوم را در ادامه می خوانید.

هزینه مقرون به صرفه

این دسته از سوله ها به دلیل عدم نیاز به خرید آهن نو و پرداخت هزینه برای ساخت سوله، نسبت به خرید سوله نو بسیار مقرون به صرفه تر است.

قابلیت جا به جایی

یکی دیگر از ویژگی های سوله دست دوم، امکان انتقال آن است.

پیش ساخته

سوله های دست دو نسبت به سوله های نو نیازی به طراحی و ساخت ندارند و خیلی سریع برای اجرای آن می توانید اقدام کنید.

معایب سوله دست دوم

انواع سوله دست دوم

البته در کنار داشتن مزایای ایده آل، معایبی هم نیز دارد که گاهی اوقات برای اجرای برخی کسب و کار پیشنهاد نمی شود و موجب دردسرهای مختلف برای مدیران می شود. در موارد زیر با مزایای این مدل سوله آشنا می شوید:

  • ابعاد و اندازه سوله نو و جدید برخلاف دست دوم قابل انتخاب است و مشتریان می توانند با توجه به شرایط ابعاد مورد نظر خود را بیان کند. همچنین تعیین نوع کاربری سوله امکان پذیر است. در حالی که با انتخاب سازه دست دو نمی توانید ابعاد و کارایی را تغییر دهید.
  • گاهی اوقات نمی توان تنها به اجزای سازه از قبل طراحی شدن اکتفا کرد و نیاز است برای رفع برخی مشکلات و امکان اجرای امکانات مورد نیاز قطعاتی اضافه شود.

نحوه اجرای سوله دست دوم

شرکت خرید سوله دست دوم

سوله دست دو با استفاده از قطعات از پیش ساخته اجرا می شود و معمولا جنس شان از تیر ورق است. گاهی اوقات نیز از تیر ورق المانی در ساخت آن نیز استفاده می کنند. تیر آهن در کارخانه با طی کردن مراحل ریخته گری ساخته م و با استفاده از اقدامات جوشکاری به صفحات فولادی تبدیل می شوند. تیر ورق ها با توجه به کاربردشان به اشکال مختلفی مانند سینوسی، تخت و ذوزنقه ای قابل ساخت هستند که هر کدام از آن ها دارای استقامت متفاوتی اند. دو سمت تیرهای ورقی نیز صفحه های جانبی قرار می گیرد که صفحه در یک اندازه و طرح طراحی شده و کاملا متقارن اند.

خرید سوله دست دوم

مزایای سوله دست دوم

خیلی ها تصور می کنند سوله دست دوم کیفیت ایده آل را ندارند و قطعات سوله فرسوده و نو نیستند. اگرچه سوله قبلا اجرا شده است، اما هیچ گاه شرکت های معتبر از قطعات فرسوده برای نصب دوباره استفاده نمی کنند. زیرا استفاده از قطعات نامناسب و مستعل برای ساخت سوله اصلا اصولی نیست و خلاف استانداردهای سوله سازی است. همچنین برخی مدیران نسبت به خرید سوله احساس ناخوشایندی دارند و فکر می کنند قطعات اجرایی آن کیفیت مناسب را ندارد. در حالی که با انتخاب شرکتی که از سازه های صنعتی با کیفیت استفاده و طول عمر سازه را تضمین می کند، به خوبی می توانند ضعف کسب و کار خود را بپوشانند و در ارتقای آن قدم بردارند.

نتیجه گیری

خرید سوله دست دوم یکی از بهترین پیشنهادها برای راه اندازی و ارتقا کسب و کار است که امکان سرمایه گذاری های جدید را با کاهش هزینه ساخت ایجاد می کند. شما هم می توانید از این ایده برای ساخت انواع سازه های صنعتی و غیر صنعتی استفاده کنید. برای راهنمایی بیشتر می توانید از متخصصین اعتمادسازه به صورت رایگان مشورت بگیرید؛ کافیست با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷​ تماس بگیرید.

از کجا سوله دست دوم بخریم؟

برای استعلام قیمت و خرید سوله دست دوم می توانید با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید و به صورت رایگان مشورت بگیرید.

قیمت سوله دست دوم چند است؟

برای استعلام دقیق قیمت سوله دست دوم بهتر است با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید و از متخصصین سوله سازی اعتماد سازه مشورت بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷

مشاوره و استعلام قیمت رایگان