سوله سازی در بافت

سوله سازی در بافت

بافت یکی از شهرهای مرتفع و خوش و آب و هوای استان کرمان است که کارخانجات بسیاری دارد و بیش‌تر ذخایر معدنی این استان، مربوط به شهر بافت است. از این رو، سوله سازی در بافت کاربرد بسیاری دارد. سوله سازی در بافت یکی از پروژه‌هایی است که توسط اعتمادسازه با دقیق‌ترین محاسبات، بهترین قیمت و توسط برترین مهندسین انجام ‌می‌شود. سوله سازی پروژه‌ای حساس است که اگر محاسبات و قوانین آن به‌طور دقیق انجام نشود، ممکن است خطراتی را به‌دنبال داشته باشد یا کارایی مورد انتظار را نداشته باشد. در ادامه، با نکات مربوط به ساخت این سازه فلزی آشنا می‌شویم.

تاریخچه سوله سازی

ساخت سوله در بافت

سوله برای اولین بار در دنیا در سال ۱۷۵۰ میلادی به‌عنوان اولین کارخانه چاپ در اتریش ساخته شد و در ایران، ساخت سوله در ۷۵ سال پیش انجام شد. سوله‌ها از گذشته تا به امروز به‌عنوان سرپناه انسان‌ها، انبار، مراکز خرید، باشگاه‌های ورزشی، کارگاه و پالایشگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌‌اند. امروزه سوله به‌دلیل برخورداری از فضای بزرگ با عرض دهانه بزرگ‌تر نسبت به سازه‌های دیگر، بسیار پرطرفدار شده ‌است و حتی به‌عنوان به‌عنوان محلی برای نگهداری ماشین‌آلات و ابزار صنعتی استفاده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر مقاله تاریخچه سوله را بخوانید.

انواع‌ سوله‌ها

همان‌طور که گفته شد، سوله سازی در بافت و شهرهای دیگر کاربرد بسیاری داشته و انواع مختلفی دارد. هر یک از این انواع سوله، نیاز به مصالح، نقشه و محاسبات مخصوص به خود را دارند و تمامی نکات مربوط به ساخت سوله باید در آن رعایت شود. به‌طور کلی انواع سوله به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • سوله تیرورقی
  • سوله خرپایی
  • سوله یو بی ام

در ادامه به شرح هر یک از سوله‌ها می‌پردازیم.

مصالح مورد نیاز برای ساخت سوله

هزینه سوله سازی در بافت

مصالح به کار رفته در ساخت سوله با توجه به نوع آن می‌تواند متفاوت باشد. مصالح ساخت هر سوله عبارتند از:

سوله تیر ورقی

در ساخت سوله تیرورقتی، برای اتصالات از پیچ و مهره استفاده می‌شود و برای پوشش سقف سوله و دیوار، از ورق‌های فولادی استفاده می‌کنند.

سوله خرپایی

مدرن‌ترین سوله، سوله خرپایی است که در ساخت آن از قوطی‌های پروفیل استفاده می‌شود. ساخت این سوله به‌دلیل هزینه پایین و مقاومت بالا در عین وزن کم، بسیار مورد استقبال قرار گرفته ‌است. سوله خرپایی کاربرد و مزایای زیادی دارد و به‌دلیل داشتن هزینه پایین، ساخت آن توصیه می‌شود.

سوله یو بی ام

این ‌نوع ‌سوله‌ها بدون اسکلت بوده و دارای قوس هستند. در سوله یو بی ام علاوه بر استفاده از پیچ و مهره، از دستگاهی به نام سیمر در دوختن و یکپارچه کردن صفحات نیز استفاده می‌شود.

انواع سوله از نظر شکل و کاربرد آنها کدامند؟

قیمت سوله سازی در بافت

با توجه به نیاز کارخانه‌های مختلف، سوله سازی در بافت به شکل‌های متفاوتی صورت می‌گیرد. سوله‌ها از نظر شکل آنها نیز انواع متفاوتی دارند که به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • سوله قوسی
  • سوله با ستون مشترک
  • سوله با ستون‌های وسط مشترک
  • سوله چند دهانه با ستون
  • سوله تک شیب
  • سوله تک شیب با ستون وسط
  • سوله تک شیب با ستون‌های وسط
  • سوله تک شیب متصل به ساختمان (لینتو)

و همچنین، می‌توان‌سوله‌ها از نظر کاربرد را به دسته‌های زیر تفکیک کرد:

  • سوله کارخانه
  • سوله جعبه‌ای
  • سوله پیش‌ساخته
  • سوله‌های سفارشی

هر کدام از انواع‌سوله‌ها با توجه به نوع مصالح، کاربرد یا شکل آنها دارای نقشه و محاسبات مخصوصی هستند و با توجه به تقاضای تولیدکننده، باید محاسبات و موارد ایمنی به‌خوبی رعایت شود تا علاوه بر داشتن کاربرد مورد نظر، هیچ‌گونه خطری به‌ همراه نداشته باشد.

هزینه ساخت سوله در بافت

 

هزینه ساخت سوله در شهرهای متفاوت بستگی به نوع سوله، مصالح به کار رفته در ساخت آن و نوع زمین محل ساخت سوله دارد. سوله سازی در بافت، یکی از پروژه‌هایی است که توسط اعتمادسازه با بهترین قیمت و برترین کیفیت ارائه می‌شود و ساخت آن توسط برترین مهندسین با دقیق‌ترین محاسبات و بهترین نقشه انجام می‌گیرد. وزن پایین سوله نسبت به سازه‌های فلزی دیگر، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود؛ از این رو، ساخت این سازه به تولیدکنندگان توصیه می‌شود.

مزایای ساخت سوله

سوله سازی در بافت با توجه به تقاضای تولیدکنندگان و کارخانجات به‌دلیل مزایای این سازه فلزی، بسیار مورد استقبال قرار گرفته ‌است. از مزایای ساخت سوله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن سبک‌تر سوله نسبت به دیگر سازه‌های فلزی
  • استحکام در برابر بلایای طبیعی
  • سرعت بالای ساخت سوله
  • قابلیت جابجایی و استفاده از اجزای سوله در مکان‌های دیگر
  • امکان بازیافت اجزای سوله پس از پایان طول عمر آن
  • اشغال فضای کم‌تر و ارائه فضای کاربردی
  • کاربرد زیاد به‌عنوان انبار، باشگاه ورزشی و مراکز خرید

علاوه بر موارد بالا، می‌توانیم هزینه پایین ساخت سوله نسبت به دیگر سازه‌ها را از مزایای ساخت سوله و علت تقاضای بالا برای آن بدانیم.

نکات ایمنی در ساخت سوله

سوله سازی در بافت چقدر است

نکات ایمنی در ساخت سوله برای جلوگیری از خطرات احتمالی اهمیت ویژه‌ای دارد و باید آن را جدی گرفت. نوع پوشش دیوار و سقف، محاسبات دقیق برای شیب سقف و عرض دهانه سوله، محاسبات مربوط به بار دینامیکی و طراحی دقیق اجزای مختلف سوله، تعیین ارتفاع مناسب و بارگذاری بارهای مرده از نکات بسیار مهمی هستند که هنگام ساخت سوله باید بسیار به آن‌ها توجه داشته باشید.

به همین دلیل، ساخت سوله باید توسط مهندسین مجرب طراحی شده و توسط شرکت مجرب و معتبر ساخته شود. اعتمادسازه از برترین شرکت‌های سوله سازی، این اطمینان را به شما خواهد داد که تمامی نکات ایمنی و محاسبات مربوط به سوله سازی در بافت و شهرهای دیگر استان کرمان، به‌طور دقیق انجام ‌می‌شود.

نتیجه‌گیری

سوله سازی در بافت و دیگر شهرهای استان کرمان به‌دلیل وجود کارخانجات بسیار، اهمیت و کاربرد زیادی دارد. به همین دلیل، باید توسط شرکت معتبر و با به‌کارگیری برترین مهندسین برای ساخت آن اقدام کرد. اگر موارد مربوط به ساخت سوله رعایت نشود، علاوه بر بروز خطرات احتمالی، از کاربردی بودن این سازه فلزی کاسته می‌شود و نمی‌توان نتیجه مورد انتظار خود را دریافت کرد. برای ساخت سوله با بهترین قیمت و برترین کیفیت می‌توانید با مشاورین شرکت اعتماد سازه با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

بهترین شرکت سوله سازی در بافت کجاست؟

یکی از بهترین شرکت های سوله سازی در بافت را می توان اعتماد سازه معرفی کرد که در تمام ایران دارای نمونه کارهای زیادی است. می توانید با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷​ تماس بگیرید.

قیمت سوله سازی در بافت چقدر است؟

با توجه به نوع سوله ای که می خواهید بسازید قیمت متفاوت است که برای استعلام قیمت دقیق ساخت سوله در بافت می توانید با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷

مشاوره و استعلام قیمت رایگان