سوله سازی در بندرعباس

سوله سازی در بندرعباس

برای سوله سازی در بندرعباس می توانید با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷​ تماس بگیرید. همه ما در سفر‌های بین راهی که داشته‌ایم ممکن است سازه‌های تمام فلزی با سقف شیروانی را دیده باشیم که در رنگ‌های مختلف پشت حصار یا فنس‌هایی مشغول کار، بارگیری و فعالیت هستند. سازه‌های عمدتاٌ فلزی با سقف‌هایی شیب دار که طبق اصول مهندسی و محاسبات دقیق فنی با اشکال خاص تولید و عرضه می‌شوند. این سازه‌ها برحسب کاربردی که دارا هستند، ابعاد متنوعی هم دارند. سوله ها اغلب دارای دهانه‌های بزرگ و فیزیکی صنعتی هستند.

برای سوله سازی در بندرعباس با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

از سوله‌ها در انواع مصارف کاربردی گوناگونی نظیر کارخانه‌ها، انبار‌ها، آشیانه‌های هواپیما، تعمیرگاه‌ها، سالن‌های ورزشی و … استفاده می‌شود. در این مقاله قرار است تمام نکات مربوط به سوله‌سازی، علی الخصوص سوله‌سازی در بندر عباس را با همدیگر مرور کنیم، از این رو از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ساخت سوله در بندر عباس و شرایط اقلیمی

شرکت سوله سازی در بندرعباس

ویژگی‌های اقلیمی مرتبط با ساخت سوله در بندر عباس نیز مانند هر مکان دیگری متأثر از سه فاکتور بسیار مهم در موقعیت جغافیایی است که عبارتند از محل استقرار شهر، ارتفاع از سطح دریا و دوری یا نزدیکی به سطح دریا که برای اجرای سوله بسیار مهم است. برای اینکه درک بهتری از موقعیت قرارگیری بندر عباس در ایران داشته باشید هر یک از این سه عامل را مختصراً توضیح می‌دهیم تا برای ساخت سوله این عناوین را نیز در ذهن خود داشته باشید. شهر بندر عباس دارای اقلیمی دریایی است و از مشخصه‌های بارزی که دارد رطوبت نسبی آب و هوای این شهر است.

بررسی داده‌هایی که از ایستگاه آماری سینوپتیک بندرعباس منتشر شده است، نشان می‌دهد که در طول یک دوره ۴۰ ساله متوسط حداکثر رطوبت نسبی که در سال وجود دارد ۸۲ درصد است و متوسط حداقلی آن ۴۹ درصد است.

موقعیت جغرافیایی هر مکانی به کمک طول و عرض جغرافیایی تعیین می‌شود. از دو پارامتری که گفته شد برای تعیین ویژگی‌های اقلیمی هر منطقه‌ای کمک گرفته می‌شود. فاصله کم این شهر از مدار رأس السرطان (چیزی در حدود ۳ درجه) یا به زبان دیگر قرارگیری استان بندر عباس در حد میانی منطقه استوایی و همچنین معتدل، باعث شده تا استان بندرعباس دارای آب و هوایی بسیار گرم باشد. خاک بندر عباس نیز بسیار متراکم است و در نواحی ساحلی از تراکم کمتری برخوردار است و در جنوب ارتفاعات پولادی خاک به نسبت تراکم بیشتری دارد.

در سوله‌سازی باد و طوفان پدیده‌های بسیار مهم و جدی هستند. باد‌های منطقه خلیج فارس را می‌شود به سه دسته مهم طبقه‌بندی کرد که هر یک شرایط مخصوص به خودشان را به وجود می‌اورند و در تهیه و ساخت سازه باید به ان‌ها توجه کنید. به همین دلیل مجموع این مواردی که در شرایط اقلیمی گفته شد، بسیار مهم هستند و اگر توجهی در زمان ساخت به آب و هوا، خاک، جهت وزش باد و … نشود می‌تواند سازه را خراب کند و منجر به ضرر و زیان‌های بی شماری شود.

مزایای سوله سازی در بندر عباس

مقرون به صرفه و اقتصادی بودن ساخت این سوله‌ها، استحکام و مقاومت خوبی که دارند، سرعت بالا در اجرای سوله‌ها و ساخت سازه‌ها، از مزایای اصلی هستند که سوله‌سازی را به یک امر جدی و مهم تبدیل کرده است.

معایب و محدودیت‌های ساخت سوله در بندر عباس

باتوجه به کلیه ویژگی‌هایی که درباره این سازه‌ها گفته شد به این نکته نیز باید اشاره کنیم که برخی از معایب نیز وجود دارد که ممکن است محدودیت‌هایی را برای شما ایجاد کند. بیشترین کاربردی که این سازه‌ها دارد در حوزه فعالیت‌های کمپ موقت است و برای استفاده به عنوان سوله صنعتی یا انبارگردانی ممکن است معایبی را به همراه داشته باشد که در ادامه برایتان خواهیم گفت.

برای سوله سازی در بندرعباس با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

وجود محدودیت در اندازه دهانه سوله

یکی از محدودیت‌های عمده‌ای که به طور مثال سوله یو بی ام دارند این هست که اگر نیاز داشته باشند تا دهانه سوله بزرگ برای آن‌ها تعریف شود بایستی از روش خرپایی برای آن استفاده شود و سوله‌های خود ایستا یا به عبارت دیگر یو بی‌ام این توانایی را ندارند که دهانه‌های خیلی بزرگی داشته باشند.

ظاهر قوسی و عدم امکان نصب جرثقیل سقفی

از محدودیت‌هایی که برای سوله‌ها مطرح است، این است که قوس سوله از ابتدای پایه آن شروع می‌شود و از سوی دیگر توانایی اجرای جرثقیل سقفی برای این این سوله‌ها وجود ندارد و با محدودیت‌هایی همراه است.

احتمال بروز سرقت

از دیگر معایب این سوله‌ها، این است که از بیرون می‌شود ورقه‌های سوله را برید و به آن وارد شد. از این رو ورود به سوله‌ها راحت است و امکان سرقت از این سازه‌ها بالا می‌رود. از این رو اگر می‌خواهید به عنوان انبار از این سوله‌ها استفاده کنید باید حواستان به این موضوع هم باشد.

کاربرد سوله سازی در بندرعباس

بیشترین استفاده‌ای که از سوله‌ها می‌شود در صنعت است. هدف اصلی از ساخت و تولید سوله پیشبرد فعالیت‌های صنعتی در مقیاس‌های بزرگ، متوسط و نسبتاً کوچک است. فعالیت‌های کارگاهی و بنگاه‌های تولیدی گوناگون از انواع فعالیت‌های اقتصادی هستند که سوله‌ها را به عنوان مکانی جهت امر تولید انتخاب می‌کنند. با توجه به کابری مدنظرتان، باتوجه به منطقه‌ای که قرار است در آن قرار بگیرد، بررسی و تولید می‌شود و از نظر شرایط اقلیمی ساخت یک سوله می‌تواند کاربرد‌های گوناگونی داشته باشد. اما بیشتر کاربرد سوله در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • کارخانه‌های سنگین صنعتی
  • سردخانه‌های صنعتی
  • واحد‌های تولیدی
  • و …

همانطور که خواندید ساخت سوله در بندرعباس یا هر منطقه دیگر می‌تواند شرایط ویژه و خوبی برای کسب و کار شما ایجاد کند. از ایجاد شرایط ایده‌آل برای فعالیت‌های صنعتی تا ایجاد سازه‌ای برای انبار تولیدات و … به همین خاطر می‌توانید برای کلیه فعالیت‌های خود از سوله‌ها استفاده کنید.

برای سوله سازی در بندرعباس با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

اهمیت سوله سازی در بندرعباس

دلایلی چند باعث شده است که استفاده از صنایع بتنی در این امر کمرنگ شوند که عبارتند از:

  • هزینه بالای ساخت بنای بتنی
  • زمانگیر بودن ساخت بنا‌های بتنی
  • شرایط و موقعیت مکانی ساخت سازه ممکن است که بستر‌های لازم برای ساخت بنای بتنی را نداشته باشد.
  • ارزان قیمت‌تر بودن سازه فلزی
  • سهولت در کاربری سوله‌ها
  • کیفیت بالا و سرعت اجرای مراحل ساخت
  • سازگاری با محیط زیست
  • قابلیت انعطاف پذیری

استاندارد‌های امنیتی بالا که ناشی از کیفیت ساخت سازه‌ها می‌شود مورد دیگری است می‌توان ذیل این موارد به آن اشاره کرد. علاوه بر این عدم استفاده از خرپا، بتونه کاری، اتصالات پیچ و مهره‌ای، جوشکاری، ستون زنی و … در سرعت ساخت سوله‌ها بسیار مؤثر هستند و نسبت به بنا‌های بتنی در مدت زمان خیلی کمتری ساخته می‌شوند.

ظاهرسوله نیز یکی دیگر از معیار‌های مهمی است که در شرایط گوناگون آب و هوایی مثل بندر عباس یا تهران و … می‌تواند مقاومت بسیار خوبی در برابر زلزله و طوفان داشته باشد. در سرتاسر دنیا از یک سیستم جهانی به اسم یو بی‌ام برای ساخت این سازه‌ها استفاده می‌شود. به همین خاطر در تمامی دنیا چند سوله استاندارد با همدیگر تطابق دارد و مناسب با شرایط اقلیمی سازه تهیه و بسط داده می‌شود.

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که سوله‌سازی نسبت به ساخت سازه‌های بتنی دارد این است که هزینه‌ها تا حد زیادی کم می‌شود. همانطور که گفته شد بسیاری از هزینه‌ها نظیر ساخت ستون، پی‌ریزی، اسکلت‌سازی، جوشکاری، گچ کاری و … با ساخت سوزه کم می‌شود و در نتیجه منجر به صرفه‌جویی در هزینه می‌شود. برای استعلام قیمت با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.​

به دلیل اینکه در ساخت این سازه‌ها از گالوانیه استفاده می‌شود و قیمت ورق گالوانیزه مناسب است، سازگاری سوله‌ها با محیط زیست یکی ازنکات بسیار مهمی است که باید به آن‌ها توجه داشت.

انعطاف‌پذیری سازه باعث می‌شود که اگر نیاز به تغییرات وجود داشت، بتوانید بعد‌ها سازه را با تغییراتی که مد نظرتان است بهبود دهید. طراحی سازه‌ها نیز به این خاطر که بسیار ساده است، سریع انجام می‌شود و زمان زیادی از شما نخواهد گرفت.

هزینه ساخت سوله سازی در بندرعباس

کاربرد سوله منجر می‌شود تا باتوجه به نوعی که برای ساخت سازه وجود دارد، شرایط اقتصادی ساخت هم کمی متغیر شود. اغلب هزینه ساخت سوله درگیر مراوداتی پیش از ساخت مثل مراحل مربوط به مجوز گرفتن، خرید زمین، گود‌برداری و صاف کردن زمین و … می‌شود که ممکن است کمی هزینه‌ها را کاهش یا افزایش دهد که دراغلب مواقع ممکن است افزایش را در پیش داشته باشد و برای این مراحل خوب است از یک مشاور فنی و حقوقی کمک بگیرید.

برای سوله سازی در بندرعباس با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

به طور مثال برای یک سوله با عرض ۲۰ متر و ارتفاع ۶ متر، بار برف و فشار باد ۱۳۰ کیلوگرم بر متر مربع که دارای ضریب زلزله ۳ است و اجرای جرثقی سقفی هم در سوله انجام نشده وجود ندارد، وزن سوله برای هر متر مربع ۲۵ کیلوگرم در نظر گرفته شده است و قیمت ساخت هر کیلوگرم از این سوله ۷۵۰۰۰ ریال محاسبه می‌شود.

جمع کل این هزینه ساخت سوله عبارت است از ۱۸۷۵۰۰۰ هزار ریال که در واقع برای یک متر مکعب سازه لحاظ شده است. از این رو تمامی فاکتور‌هایی که ذکر شد نظیر شرایط جوی و جغرافیایی در اقسا نقاط ایران از شمال تا جنوب، میزان بارش برف و باران، نوع خاک و درصد زلزله خیزی محل، وزن و عرض سوله، اینکه کربن در سازه وجود داشته باشد یا خیر همگی باعث افزایش این هزینه‌ها می‌شود.

نکات سوله سازی در بندرعباس

بعضی مواقع قبل از سفارش سوله قیمت مواد و وسایل مورد نیاز درست سنجیده نمی‌شود و این باعث می‌شود در انتهای کار با یک سوله دور از تصورات خود رو به رو شویم یا اینکه سوله‌ای تحویل بگیریم که غیر اصولی است و استاندارد‌های لازم برای انجام فعالیت کارگاهی و تولیدی ما را نداشته باشد. برخی از این نکات عبارتند از:

  1. بار مرده مثل برف
  2. بار جرثقیل (جرثقیل سقفی)
  3. ارتفاع دیوار‌های جانبی سازه
  4. بار‌های جانبی نظیر زلزله و باد
  5. ارتفاع دیوار‌های سوله
  6. طول ودهانه سازه
  7. درصد شیب سقف
  8. پوشش سقف سوله

همچنین شاید ذکر این نکته به صورت مجدد مهم باشد یکی از مهمترین نکاتی که سوله‌سازی نسبت به ساخت سازه‌های بتنی دارد و ان را متمایز می‌کند، این است که هزینه‌ها تا حد زیادی کم می‌شود. همانطور که گفته شد بسیاری از هزینه‌ها نظیر ساخت ستون، پی‌ریزی، اسکلت‌سازی، جوشکاری، گچ کاری، فونداسیون سوله و … با ساخت سوزه کم می‌شود و در نتیجه منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

برای سوله سازی در بندرعباس با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

علاوه بر این موضوع سوله‌سازی نسبت به ساخت سازه‌های بتنی دارد این است که هزینه‌ها تا حد زیادی کم می‌شود. همانطور که گفته شد بسیاری از هزینه‌ها نظیر ساخت ستون، پی‌ریزی، اسکلت‌سازی، جوشکاری، گچ کاری و … با ساخت سوزه کم می‌شود و در نتیجه منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

نتیجه‌گیری

در این مطلب از اعتمادسازه به این مطلب پرداختیم که سوله‌سازی درست است که اصول و قواعد مخصوص و تثبیت شده‌ای را دارد ولی متناسب با موقعیت جغرافیایی که قرار است سوله در ان احداث شود، شرایط ممکن است تا حدودی تغییر پیدا کند. به طور مثال ساخت سوله در بندر عباس شرایط و نیاز‌هایی دارد که باید پیش از احداث سنجیده شود و آزمایشاتی پیرامون آن انجام شود. بیشترین استفاده‌ای که از سوله‌ها می‌شود در صنعت است. هدف اصلی از ساخت و تولید سوله پیشبرد فعالیت‌های صنعتی در مقیاس‌های بزرگ، متوسط و نسبتاً کوچک است.

فعالیت‌های کارگاهی و بنگاه‌های تولیدی گوناگون از انواع فعالیت‌های اقتصادی هستند که سوله‌ها را به عنوان مکانی جهت امر تولید انتخاب می‌کنند. موقعیت مکانی احداث سازه خود را همیشه بسنجید، این کار باعث می‌شود تا دید درستی نسبت به مراحل احداث و صرفه‌جویی در هزینه ساخت سوله مورد نظرتان داشته باشید. درصورتی که در خصوص سوله سازی در بندعباس سوال داشتید می توانید با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ در ارتباط باشید.

سوالات متداول

هزینه سوله سازی در بندرعباس چقدر است؟

هزینه سوله سازی در بندرعباس بستگی به متراژ و موقعیت جغرافیایی منطقه دارد که می توانید برای استعلام دقیق تر با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ در ارتباط باشید.

چطور سفارش سوله سازی در بندرعباس بدهیم؟

برای سفارش سوله در بندرعباس نیاز دارید تا با یک متخصص صحبت کنید؛ شما می توانید با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس گرفته و به صورت رایگان با متخصصین اعتمادسازه مشورت کنید.

4 دیدگاه دربارهٔ «سوله سازی در بندرعباس»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷

مشاوره و استعلام قیمت رایگان