سوله سازی در فارس

سوله سازی در فارس

عوامل مختلفی مثل آب و هوای مساعد، کشاورزی پررونق، ارسال مواد غذایی به مناطق جنوبی کشور و وجود شهرک‌های صنعتی متعدد در استان فارس، باعث افزایش نیاز این منطقه به ساخت انواع سوله ها شده‌ است. به‌طور کلی سوله سازی در فارس، با توجه به‌دلایل ذکرشده، بسیار متداول است و مشتریان زیادی در شهرک‌های صنعتی فارس، به انواع سوله سبک و مقاوم نیاز دارند. مسلماً علاوه بر استحکام بالا، هزینه ساخت سوله نیز برای همه مشتریان اهمیت زیادی دارد.

هزینه ساخت سازی در فارس، بر اساس عوامل مختلفی مثل نوع سوله، متریال مورداستفاده در آن، ابعاد، محل ساخت و… تعیین می‌شود. لازم به ذکر است که متخصصان در فارس، به‌دلیل سبک بودن و استحکام بالا و البته هزینه کمتر، از سوله خرپایی بیشتر از سایر سوله‌ها استفاده می‌کنند.

بهترین نوع سوله در فارس چیست و چه مزایایی دارد؟

ساخت سوله در فارس

با وجود نیاز مبرم به سوله سازی در فارس، شرکت‌های سوله سازی کمی دراین منطقه وجود دارند. بسیاری از آنها نیز همچنان به‌صورت سنتی و تیرورقی به ساخت این سازه می‌پردازند که از لحاظ اقتصادی، هزینه زیادی را برای مشتری در پی دارد. به‌طور کلی در میان سوله تیرورقی، UBM و سبک، نوع سبک را به‌عنوان بهترین نوع سوله در فارس می‌توان نام برد. ساخت سوله سبک خرپایی، مزایای زیادی دارد. در ادامه با ۶ مزیت ساخت این نوع سوله آشنا شوید:

  1. امکان ساخت سوله با دهانه بزرگ و عریض: به‌دلیل آنکه بسیاری از مشتریان در فارس، تمایل به ساخت سوله با دهانه عریض دارند، بهترین نوع سوله برای آنها سوله سبک است.
  2. نصب جرثقیل: در سوله‌های سبک، امکان اجرای جرثقیل سقفی وجود دارد.
  3. تحویل سوله در مدت زمان کوتاه: یکی دیگر از مزایای این نوع سوله‌ها، ساخت سریع و تحویل به‌موقع آنها است. بنابراین در زمان نیز تا حد زیادی صرفه‌جویی می‌شود.
  4. امکان اجرای سوله در طرحهای متنوع: از دیگر مزایای سوله‌های سبک به منعطف بودن آنها در نوع طراحی می‌توان اشاره کرد. در واقع سازندگان سوله سبک، از معماری‌های متنوعی برای ساخت آن می‌توانند استفاده‌ کنند.
  5. هزینه کمتر: سوله سبک، همانطور که از نامش پیداست، وزن کمتری نسبت به سایر سوله‌ها، مثل سوله تیرورقی دارد. به همین دلیل کارفرما هزینه کمتری برای ساخت آن متحمل می‌شود.
  6. مقاومت بالا: سوله سبک، مقاومت و استحکام بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی مثل زلزله، سیل، باد، بارش و… دارد.

هزینه سوله سازی در فارس

قیمت سوله سازی در فارس

شهرک‌های صنعتی مختلفی مثل شهرک صنعتی داراب، شهرک کازرون، شهرک صنعتی بزرگ شیراز و … در این استان وجود دارند. در همه این شهرک‌ها به‌دلیل وجود کارخانه‌های مختلف، ساخت سوله مقاوم، با هزینه مناسب یکی از نیازهای اصلی محسوب‌ می‌شود. عوامل مختلفی باعث افزایش یا کاهش هزینه ساخت سوله می‌شوند. به‌طور کلی می‌توان هزینه سوله سازی در فارس را بر اساس عوامل زیر تعیین کرد.

شکل ظاهری و ابعاد سوله

ابعاد و اندازه دهانه سوله، تأثیر زیادی در میزان هزینه دارند. هرچقدر ارتفاع یک سوله بیشتر باشد، هزینه ساخت آن نیز بالاتر می‌رود. زیرا به سوله‌های مرتفع، در اثر وزش باد و بارش، فشار بیشتری وارد خواهد شد. به همین دلیل باید از استحکام بیشتری نیز برخوردار باشند. علاوه بر ابعاد، شکل ظاهری سوله نیز در تعیین قیمت آن اهمیت دارد. به‌عنوان‌مثال سوله قوسی هزینه بیشتری نسبت به سوله شیب‌دار دارد.

استفاده از جرثقیل روی سازه

در بسیاری از موارد، از جرثقیل سقفی در سوله استفاده می‌شود. در این صورت، به‌دلیل افزایش وزن سازه، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. البته مهندسان و افراد متخصص باید در مورد اینکه امکان استفاده از جرثقیل سقفی روی سوله وجود دارد یا خیر، تصمیم بگیرند.

نوع کاربردی

سوله سازی در فارس به‌دلیل وجود شهرک‌های صنعتی متعدد، تنوع بسیار بالایی دارد. در واقع نوع کاربدی، یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده هزینه است. به‌عنوان‌مثال، هزینه سوله‌های ورزشی با سوله‌هایی که نیاز به جرثقیل سقفی دارند، متفاوت است.

محل ساخت

سوله‌هایی که در حومه شهر ساخته می‌شوند با سوله‌های درون شهری، هزینه متفاوتی دارند. در واقع با توجه به محل اجرای سوله، متریال مورداستفاده در آن نیز ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل، بسته به اینکه سوله در کدام نقطه شهر ساخته می‌شود، هزینه آن ممکن است افزایش یا کاهش پیدا کند.

سوله‌های سبک خرپایی چه تفاوتی با سوله تیرورقی دارند؟

سوله سازی در فارس به شیوه‌های مختلفی انجام ‌می‌شود. سوله سبک و تیرورقی نیز از اصلی‌ترین انواع سوله‌ها هستند که مهندسان بنا بر درخواست مشتریان، به طراحی و احداث آنها می‌پردازند. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های بین این دو سوله، وزن آنها است.

سوله‌های خرپایی، وزن کمتری دارند؛ اما در عین حال مقاومت آنها نسبت به سوله تیرورقی بالاتر است. همچنین در سوله سبک برخلاف تیرورقی، امکان استفاده از جرثقیل سقفی وجود دارد. از دیگر تفاوت‌های آنها به هزینه نهایی و تفاوت در فوندانسیون آنها می‌توان اشاره کرد. به‌طور کلی مجریان ساخت سوله، در فوندانسیون سوله‌های سبک خرپایی، از میلگرد کمتری نسبت به سوله تیرورقی استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که هزینه سوله‌های سبک تا ۳۰ درصد کمتر است.

سوله سازی در فارس با استفاده از نرم‌افزار

شرکت سوله سازی در فارس

در سال‌های اخیر، مهندسان برای جلوگیری از اشتباه در ساخت و طراحی سوله، از نرم‌افزارهای مخصوصی مثل نرم‌افزار SOLIDWORKS استفاده می‌کنند. این نرم‌افزارهای طراحی، از هر گونه خطایی در روند ساخت جلوگیری کرده و پیش از ساخت سوله، شکل ظاهری آن را برای مهندسان تصویرسازی خواهند کرد. برای سوله سازی در فارس، در قدم اول متخصصان اسکلت فلزی سوله را با استفاده از پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌کنند. پس از آن نیز مراحل بعدی مثل پوشش سقف و دیواره‌ها و کف‌سازی سوله انجام ‌می‌شود. لازم به ذکر است که کلیه این مراحل با توجه به نوع کاربری سوله و ابعاد آن، توسط متخصصین انجام‌ می‌شود.

سوله سازی در فارس با اعتمادسازه

تقریباً همه مشاغل تولیدی و کارخانه‌ها به سوله‌هایی مناسب و باکیفیت نیاز دارند. در استان فارس نیز به‌دلیل وجود شهرک‌های صنعتی متنوع، سوله‌های متعددی ساخته می‌شود. هزینه سوله سازی در فارس به عوامل مختلفی مثل ابعاد، نوع کاربری، استفاده از جرثقیل سقفی و… بستگی دارد. مهندسان و مجریان ساخت سوله، بر اساس همین عوامل، هزینه نهایی را با دقت برآورد می‌کنند. توصیه می‌کنیم برای ساخت بهترین و مقاوم‌ترین نوع سوله در فارس، از متخصصان و افراد مجرب در این زمینه مانند مجموعه اعتمادسازه کمک بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷

مشاوره و استعلام قیمت رایگان