سوله سازی در نیشابور

سوله سازی در نیشابور

نیشابور یکی از شهرهای پرجمعیت خراسان رضوی است و شهرک‌های صنعتی متعددی مثل شهرک صنعتی خیام، در آن واقع ‌شده‌اند. معمولاً در این شهرک‌ها سوله‌های متعددی در انواع مختلف ساخته می‌شوند. برای سوله سازی در نیشابور، باید به برخی نکات مثل شرایط آب و هوا، مراحل ساخت سوله و کاربردی‌ترین نوع سوله در این شهر، توجه داشته ‌باشید. به‌طور مثال نیشابور در تابستان گرم و خشک و در زمستان نیز سرد و نسبتاً خشک است. بنابراین در وهله اول، برای ساخت بهترین سوله در این شهر باید به نوع آب و هوا و عوامل محیطی توجه کنید.

سوله سازی در نیشابور چه مراحلی دارد؟

ساخت سوله در نیشابور

سوله‌ها انواع مختلفی دارند و سازندگان آنها ممکن است بر اساس نوع استفاده و کاربرد سوله، برخی مراحل ساخت را به‌شکل متفاوتی انجام دهند. اما به‌طور کلی، اصول ساخت سوله‌ها یکسان بوده و سازندگان مراحل مشابهی را طی می‌کنند. در ادامه با مراحل سوله سازی در نیشابور آشنا شوید.

طراحی

سازندگان سوله در نیشابور، با توجه به نوع آب و هوای این منطقه، میزان باد، زلزله‌خیز بودن، نوع خاک و… شکل ابتدایی سوله را طراحی می‌کنند. البته میزان شیب، پوشش سقف سوله، ارتفاع دیوارها و… نیز نکات مهمی هستند که پیش از شروع به ساخت سوله، باید با دقت بررسی شوند. به‌طور کلی، طراحی سوله یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت این سازه محسوب ‌می‌شود.

اجرای فوندانسیون

برای آنکه سوله سازی در نیشابور به بهترین شیوه انجام شود، اجرای صحیح و اصولی فونداسیون سوله، برای جلوگیری از آسیب باد، باران، برف و زلزله به سازه اهمیت زیادی دارد. در مرحله اجرای فوندانسیون، اصولی بودن خط تراز، خصوصاً برای اجرای جرثقیل سقفی سوله، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مونتاژ

پس از طراحی اولیه سوله و کنترل ابعاد، مونتاژکاران، ورق‌های سوله را برش داده و آنها را آماده جوشکاری می‌کنند. پس از اتمام مونتاژ و جوشکاری، سوله برای رنگ‌آمیزی آماده می‌شود.

نصب سوله

نصب و اجرای سوله از دیگر مراحل مهم سوله سازی در نیشابور محسوب می‌شود. البته نصب این سازه به نوع آن نیز ارتباط دارد. به‌عنوان مثال، در نصب سوله سنگین با سوله یو بی ام، تفاوت‌هایی وجود دارد. به‌طور کلی برای نصب این سازه، ابتدا ستون‌ها روی زمین نصب شده و پس از آن اتصالات و دهانه سوله به‌منظور دیوارچینی، آماده خواهند شد.

پوشش سوله

مهندسان و مجریان ساخت سوله، با توجه به نوع این سازه از متریال مختلفی برای پوشش سقف و دیواره‌های آن استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال در سوله مرغداری، سقف شیب‌دار، سقف اصلی بوده و در سقف دوم از متریال مناسب برای تهویه هوا استفاده می‌شود. در سقف سوله‌های مرغداری از پشم‌شیشه وکرکره سیلیکونی برای تهویه هوا استفاده می‌شود.

چه عواملی در میزان هزینه سوله سازی در نیشابور مؤثر هستند؟

قیمت سوله سازی در نیشابور

سوله یکی از سازه‌هایی است که تقریباً هزینه ساخت بالایی دارد. به همین دلیل آگاهی از میزان هزینه آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ادامه با عوامل مؤثر بر هزینه ساخت سوله آشنا شوید.

  • محل احداث: محل احداث سوله در افزایش یا کاهش هزینه نهایی آن اهمیت زیادی دارد. دور بودن سوله از کارخانه، میزان بارش و باد در منطقه احداث، نوع خاک، میزان رطوبت و… همگی در تعیین هزینه ساخت این سازه مؤثر هستند.
  • متراژ سوله: مسلماً هرچه متراژ سوله‌ای که در نیشابور یا سایر شهرها احداث می‌کنید بیشتر باشد، هزینه ساخت آن نیز بیشتر خواهد شد.
  • متریال مورد استفاده: متریال و مواد اولیه مورد استفاده در پوشش سقف و دیوارها و همچنین جنس عایقی که برای سوله انتخاب می‌شود، نیز می‌توانند باعث افزایش یا کاهش هزینه نهایی سوله سازی در نیشابور شوند.
  • نوع سوله: سوله‌ها انواع مختلفی دارند و قیمت آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. به‌عنوان مثال اگر قصد ساخت سوله خرپایی با دهانه ۱۸ متر را در نیشابور داشته ‌باشید، هزینه کمتری نسبت به سوله یو بی‌ام با همین اندازه را پرداخت خواهید کرد.
  • اندازه دهانه سوله: هرچه اندازه دهانه سوله بالاتر باشد، نیز قیمت سازه بیشتر می‌شود.

با متداول‌ترین سوله‌هایی که در نیشابور ساخته می‌شوند، آشنا شوید

شرکت سوله سازی در نیشابور

سوله سازی در نیشابور از تنوع بالایی برخوردار است. در ادامه متداول‌ترین سوله‌هایی که در نیشابور به مرحله احداث می‌رسند، را بررسی کرده‌ایم.

  • سوله UBM: شکل ظاهری سوله یو بی‌ام، کاملاً مدرن است. اما سقف آن حالت قوسی دارد که این موضوع می‌تواند مشکلاتی را به‌ همراه داشته ‌باشد. همچنین سقف سوله‌های یو بی‌ام که در نیشابور ساخته می‌شوند، از جنس پلی ارتان هستند. به همین دلیل امکان جذب میکروب توسط سقف سوله وجود دارد. بنابراین سوله UBM، برای همه شغل‌ها مناسب نخواهد بود.
  • سوله تیر ورقی: سازندگان سوله، برای ساخت سوله تیر ورقی در نیشابور، از فولاد زیادی استفاده می‌کنند. به همین دلیل این نوع سوله، مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی دارد. البته به‌دلیل استفاده از فولاد، وزن سوله نیز به‌صورت چشمگیری افزایش پیدا می‌کنند. همچنین این موضوع در افزایش هزینه ساخت نیز مؤثر است.
  • سوله خرپایی: سوله خرپایی یکی از انواع سوله‌های مدرن و سبک است. بنابراین برای ساخت آن با هزینه هنگفتی مواجه نخواهید شد.

ساخت سوله خرپایی در نیشابور چه مزایایی دارد؟

سوله سازی در نیشابور به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. سوله خرپایی یکی از انواع سوله های مقرون‌به‌صرفه و مناسبی است که ساخت آن مزایای زیادی دارد. در ادامه به مزایای ساخت سوله خرپایی اشاره‌کرده‌ایم:

  • هزینه ساخت کمتر به‌دلیل وزن پایین سوله
  • بالا بودن سرعت ساخت نسبت به سایر سوله‌ها
  • عدم وجود محدودیت در اندازه دهانه سوله
  • امکان استفاده از پوشش‌های متنوع مثل یو پی وی سی، برای سقف و دیواره‌ها
  • دارای مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی مثل زلزله و باد
  • امکان ساخت سوله در دو یا چند طبقه
  • امکان نصب جرثقیل سقفی، دروازه‌ای و…
  • مناسب برای سرد خانه، سالن‌های ورزشی، مرغداری و گاوداری، پارکینگ‌ها و … .

طراحی و ساخت سوله خرپایی چگونه است؟

مجریان سوله سازی در نیشابور، برای احداث سوله خرپایی، از نرم‌افزارها و محاسبات بسیار دقیقی استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که با وجود هزینه پایین و مدرن بودن این سوله، برای جلوگیری از آسیب‌های مختلف و اتلاف هزینه و وقت، باید اجرای آن توسط مهندسان مجرب انجام شود. در سوله خرپایی، وزن بار در کل سازه پخش می‌شود. به همین دلیل این نوع سازه، قدرت مناسبی در تحمل وزن بالا دارد. لازم به ذکر است به‌دلیل آنکه بخش عمده‌ای از این سوله در کارخانه تولید می‌شود، سرعت تحویل و ساخت آن نیز نسبت به سایر سوله‌ها بسیار بالا است.

نتیجه گیری

برای استعلام قیمت دقیق و هزینه ساخت سوله سازی در نیشابور می توانید با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس گرفته و از مشاورین اعتمادسازه به صورت رایگان مشورت بگیرید.

قیمت سوله سازی در نیشابور چقدر است؟

برای اطلاع از دقیق ترین و ارزان قیمت با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

بهترین شرکت سوله سازی در نیشابور کجاست؟

اعتمادسازه یکی از برترین شرکت های سوله سازی در ایران است که می توانید ساخت سوله خود در نیشابور را به شرکت سوله سازی اعتماد سازه بسپارید. برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷

مشاوره و استعلام قیمت رایگان