سوله سازی در چابهار

سوله سازی در چابهار

از آنجایی که تمامی شرکت‌ها و کارخانه‌های این منطقه نیاز به یک سری ساختمان اداری و کارگاهی با کیفیت مناسب و حجم وسیع دارند، سوله سازی در چابهار رونق چشمگیری داشته است. به طوری که در اکثر بخش‌های شهر چابهار و حومه آن اعم از اماکن تجاری، اداری و صنعتی سوله‌های کوچک و بزرگ احداث شده است.

برای سوله سازی در چابهار با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

براساس شرایط آب و هوایی، نوع کاربری، حجم کار و میزان تجهیزات معیار‌های مشخصی برای ساخت سوله تعیین شده است. برای سوله سازی در چابهار نیز می‌بایست با توجه به استاندارد‌های وضع شده، اقدام به طراحی، راه‌اندازی و اجرای سوله کرد. زیرا آب و هوای چابهار گرم و مرطوب (شرجی) است و به همین دلیل مصالح مورد استفاده برای ساخت سوله باید متناسب با آب و هوای این منطقه تهیه شود. هدف از انجام این کار افزایش کیفیت کار قبیل زیرسازی، فونداسیون سوله، دیوار‌ها و پوشش سقف سوله است. به عبارت دیگر سازگاری سازه با شرایط آب و هوایی منطقه موجب افزایش بهره وری و کاهش‌فرسایش سوله می‌شود.

اهمیت سوله سازی در چابهار

شرکت سوله سازی در چابهار

همان گونه که می‌دانید گسترش صنعت در چابهار موجب افزایش ساخت سوله در این منطقه گردیده است. علاوه بر این نزدیکی بندرگاه شهید کلانتری به این شهر موجب شده تا تمامی امکانات حمل، نگهداری و ذخیره انواع بار‌ها در بندرگاه و دیگر بخش‌های شهر صورت بگیرد. بعضی از این امکانات سوله‌ها هستند و سوله‌هایی که در چابهار از آن‌ها استفاده می‌شود، عبارتند از:

  • انبار‌های عمومی
  • انبار‌های تخصصی جهت نگهداری کالا به صورت مایع یا فله‌ای
  • سردخانه
  • انبار‌های کانتینری
  • آزمایشگاه

که علاوه بر این در بعضی از مجموعه‌ها برای آسایش و راحتی استفاده‌کنندگان خدمات و تأسیسات خدماتی و رفاهی در سوله‌ها قرار داده شده است. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت سوله در چابهار موجب رفاه و‌آسایش مصرف‌کنندگان و همچنین پیشبرد اهداف تجاری و اقتصادی در این منطقه می‌شود. چرا که انجام فعالیت‌های تولیدی، صنعتی و … بدون سوله و در هوای آزاد امکان‌پذیر نیست. به دلیل اینکه پرسنل و کارگران برای انجام کار در این واحد‌ها به یک محیط مناسب همراه با سیستم تهویه هوا نیاز دارند. که تحقق این امر تنها با ساخت سوله میسر خواهد شد.

نحوه سوله سازی در چابهار

قیمت سوله در چابهار

همان طور که می‌دانید طراحی، ساخت و اجرای هر سازه مستلزم داشتن تخصص و دقت بالا در انجام آن است. با توجه به اینکه از سوله‌ها اغلب در صنایع سنگین، کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی استفاده می‌شود، کیفیت و کارایی این سازه از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا هرگونه نقص در طراحی و کوتاهی در زمان سوله سازی موجب بروز خطرات و حوادث جبران ناپذیر می‌شود. بدین جهت اگر قصد ساخت سوله سازی در چابهار دارید، تمامی جوانب از قبیل شرایط آب و هوایی، طول و ابعاد محیط، نوع کاربری، مصالح و تجهیزات موردنیاز را مدنظر قرار دهید و براساس آن اقدام به ساخت سوله نمایید.

برای سوله سازی در چابهار با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

علاوه بر این با نظارت مستمر و دقیق بر نحوه ساخت سوله و رعایت تمامی استاندارد‌ها، از کیفیت ساخت آن مطمئن شوید. زیرا چابهار هوایی گرم و مرطوب دارد و به همین دلیل ساختمان‌ها، اتومبیل‌ها و … به شدت در معرض آسیب و‌فرسایش قرار دارند. بنابراین هرچه کیفیت ساخت سوله بیشتر باشد، به نسبت سازه مدت زمان طولانی‌تری دچار‌فرسایش و خرابی می‌شود.

نکته قابل توجه اینکه ضمن تهیه نقشه سازه، محاسبات عددی نیز حائز اهمیت فراوانی هستند. به دلیل اینکه تطابق محاسبات با سازه نهایی منجر به ساخت یک سوله استاندارد با استحکام و مقاومت بالا می‌شود. اما بالعکس کوچکترین اشتباه در محاسبات سبب ساخت یا سازه قناس و با کیفیت نامناسب می‌شود. در این حالت می‌بایست سریعاً نقشه سازه را تعویض نمود و در صورت امکان، مشکل ایجاد شده را برطرف ساخت.

ساخت سوله خرپایی در چابهار

شرکت سوله سازی در چابهار

همواره قبل از سوله سازی در چابهار باید شرایط آب و هوایی و محصل اجرای سوله بررسی شود. بدین جهت برای سوله سازی در چابهار در ابتدا باید شرایط آب و هوایی منطقه را مدنظر قرار دهید. پس از آن با توجه محل نصب سوله، می‌توانید یک نقشه کامل از سوله و تمامی مراحل کار تهیه نمایید. هدف از تهیه نقشه، ساخت سوله بر منبای معیار و قوانین وضع شده است. زیرا هرچه مراحل ساخت و کیفیت انجام آن‌ها به استاندارد‌های موجود نزدیک‌تر باشد، به نسبت کیفیت ساخت این سازه نیز افزایش می‌یابد. علاوه بر این رعایت این اصول و استاندارد‌ها موجب کاهش هزینه‌ها و بهبود فرآیند ساخت می‌شود.

برای سوله سازی در چابهار با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

همان طور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم نوع آب و هوای چابهار و مشاغل موجود در آن سبب شده تا سوله‌ها اغلب از یک مدل خاص پیروی کنند. زیرا ساخت هر نوع سوله در منطقه چابهار امکان‌پذیر نیست و احداث یک سوله نامناسب در طولانی مدت موجب بروز مشکلاتی برای سازه، افراد عادی و پرسنل موجود در آن می‌شود. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و انواع سوله سازی در چابهار در سالیان اخیر مشخص شده که بهترین نوع سوله در چابهار، سوله خرپایی هستند. این گونه سوله‌ها از کیفیت و کارایی مناسبی برخوردارند و از همه مهمتر سازگاری بیشتری با آب و هوای منطقه چابهار دارند.

قیمت سوله سازی در چابهار

قیمت سوله در چابهار

به طور کلی عوامل متعددی نظیر ابعاد و اندازه سوله، قطعات سوله، مصالح مصرفی و … موجب افزایش یا کاهش قیمت سوله سازی در چابهار می‌شود. از آنجایی که چابهار دارای آب و هوای گرم و شرجی است، میزان بارش برف خیلی کمی دارد، سوله احداثی تنها باید در مقابل باران مقاومت مناسبی داشته باشد و بتواند بار باد‌های موسمی و شدید را تحمل کند. زیرا در منطقه چابهار باد‌های شدید و طوفان خاک (گرد و غبار) با سرعت بیش از ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت موجب آسیب به زیر ساخت‌ها به ویژه سازه‌های بلند نظیر سوله‌ها می‌شود.

برای سوله سازی در چابهار با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

به همین دلیل بیشتر استحکامات برای دیوار‌ها و پوشش سقف سوله در نظر گرفته شده است. تا بتوانند در برابر باد‌های این منطقه مقاومت بیشتر داشته باشند و کمتر دچار آسیب شوند. البته در مقایسه با دیگر مناطق کشور وزن زیرسازی، فونداسیون سوله و دیگر بخش‌های سوله احداثی در چابهار به نسبت کمتر است و به همین دلیل قیمت سوله سازی در چابهار کمتر از سایر مناطق کشور است.

نکات مهم درباره سوله سازی در چابهار

اجرای سوله در چابهار

امروزه سوله سازی در چابهار که چزو شهر‌های جنوبی و متصل به دریا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به طوری که این بنا به عنوان یک سازه راهبردی و مهم در بین تمامی کسب و کار‌ها به شمار می‌رود. از این رو رعایت یک سری اصول و نکات جهت اجرای سوله در چابهار به عنوان یک شهر اقتصادی و استراتژیک لازم و ضروری است. بعضی از مهمترین این نکات عبارتند از:

  1. توجه به محل ساخت سوله
  2. مسطح نمودن محل ساخت سوله (تسطیح زمین)
  3. انتخاب و خریداری مصالح و تجهیزات با کیفیت
  4. رعایت اصول زیرسازی و اجرای فونداسیون متناسب با نوع کاربری سوله

که در ادامه توضیح داده ایم.

توجه به محل سوله سازی در چابهار

با توجه به اینکه محل ساخت سوله جهت اجرای زیرسازی، فونداسیون و دیگر مراحل ساخت از اهمیت بالایی برخوردار است؛ می‌بایست یک محیط مناسب و دارای ابعاد مشخص با توجه به نوع فعالیت انتخاب کرد. علاوه بر این برای انتخاب محل ساخت سوله به برق‌رسانی مناسب، آب و سایر امکانات در اطراف آن توجه نمایید. زیرا عدم وجود هر یک از امکانات یاد شده موجب بروز مشکلات می‌شود و برای برطرف نمودن هر یک از آن‌ها هزینه و زمان زیادی صرف خواهد شد.

مسطح نمودن محل ساخت سوله (تسطیح زمین) در چابهار

پس از انتخاب و خریدار زمین مناسب برای سوله، باید سطح زمین پاکسازی شده و هموار شود. همان گونه که در اکثر زمین‌های مسکونی، تجاری، کشاورزی و … دیده‌اید، اراضی دارای پستی و بلندی، سنگلاخ و برخی ناهموار‌های طبیعی و غیرطبیعی هستند. در چنین حالتی به هیچ عنوان امکان زیرسازی و اجرای فونداسیون وجود ندارد. به همین جهت به وسیله لودر، غلطک، نیروی انسانی و سایر تجهیزات موردنیاز، ناهمواری و موانع موجود روی زمین را برطرف نموده و زمین آماده احداث سوله می‌گردد.

انتخاب و خریداری مصالح و تجهیزات با کیفیت در چابهار

بدون شک ساخت هر بنا یا وسیله‌ای بدون استفاده از مواد اولیه و لوازم با کیفیت امکان‌پذیر نیست. در زمینه سوله سازی در چابهار نیز این امر صدق می‌کند. این بخش یکی از مراحل مهم و حساس  محسوب می‌شود. از این رو برای خرید مصالح و سایر لوازم و مواد اولیه به مراکز و فروشگاه‌های معتبر مراجعه نمایید. گاهی اوقات بعضی از مصالح یا مواد اولیه در شهر یا استان یافت نمی‌شود. در این گونه موارد می‌توانید از استان‌های اطراف مثل بندرعباس، کرمان و شیراز مواد و لوازم موردنیاز خود را تهیه نمایید(برای اینکار می توانید به مقالات سوله سازی در بندرعباس و سوله سازی در شیراز مراجعه کنید).

برای سوله سازی در چابهار با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

علاوه بر این با یک پرس و جو یا تحقیق از طریق تماس تلفنی و جستجو در اینترنت از قیمت و کیفیت محصولات مختلف مطلع شوید و براساس آن نسبت به انتخاب و خرید کالای مورد نیازتان اقدام کنید. (البته به یاد داشته باشید که چابهار به دلیل همجواری با کشور‌های اطراف و همچنین راه ترانزیتی دریایی، محصولات به روز و متنوعی را در خود جای داده است؛ به همین دلیل برای تهیه مصالح و تجهیزات لازم برای ساخت سوله کمتر دچار مشکل خواهید شد).

رعایت اصول زیرسازی و اجرای فونداسیون متناسب با نوع کاربری سوله در چابهار

پس از تسطیح زمین و تهیه مواد اولیه باید براساس استاندارد‌ها و اصول تبیین شده، فرآیند زیرسازی و اجرای فونداسیون انجام شود. یکی از نکات مهم در این مرحله استفاده از بتن و فولاد با کیفیت است. زیرا این بخش یکی از قسمت‌های اصلی و به اصطلاح پایه و بنیان سوله محسوب می‌شود. بدین جهت کیفیت و استحکام زیرسازی و فونداسیون موجب کارایی مناسب و مقاومت سوله در برابر عوامل درونی و بیرونی نظیر ارتعاشات، وزش باد شدید و زلزله می‌گردد. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای انجام عملیات زیرسازی و فونداسیون حتماً از شرکت‌های معتبر و افراد با تجربه استفاده کنید. در این بخش ممکن است مجبور به صرف هزینه بیشتری نسبت به سایر مراحل شوید، اما در طولانی مدت می‌توانید از کیفیت و کارایی مناسب سوله بهره‌مند شوید.

نصب ستون‌های مستحکم برای تحمل بار دیوار‌ها و سقف سوله در چابهار

برای سوله سازی در چابهار باید از ستون‌های مقاوم و آهن کشی مناسب استفاده کنید. در این منطقه به دلیل وزش باد شدید و طوفان‌های موسومی دیوار و سقف اماکن دارای ارتفاع و مساحت زیاد نظیر سوله‌ها به شدت در معرض آسیب قرار دارند. به همین دلیل استفاده از فلزات با کیفیت و ستون‌های قوی موجب استحکام هرچه بیشتر سوله در برابر عوامل محیطی و شرایط جوی می‌شود.

نتیجه گیری

در پایان خاطر نشان می‌گردد که سوله سازی در چابهار به روش‌های مختلف و در انواع گوناگون پی‌ریزی و اجرا می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان به طور قطع گفت که کدام سوله از دیگری بهتر است؟ اما آنچه که موجب افزایش کیفیت و کارایی این سازه می‌شود، نوع مصالح، مواد مصرفی و کیفیت ساخت است. به طبع هرچه سوله احداثی به استاندارد‌های وضع شده نزدیک‌تر باشد، می‌توان گفت که سوله با کیفیت‌تر است. همچنین اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر داشتید می توانید از متخصصین مجموعه سوله سازی اعتمادسازه مشورت بگیرید، کافیست با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس گرفته و به صورت رایگان از خدمات مشاوره اعتمادسازه استفاده کنید.

شرکت سوله سازی در چاربهار کجاست؟

یکی از بهترین شرکت های ساخت سوله در چابهار اعتمادسازه است که برای مشاوره، سفارش و استعلام قیمت سوله سازی در چابهار می توانید با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷​ تماس بگیرید.

قیمت سوله سازی در چابهار چقدر است؟

قیمت سوله سازی در چابهار به متراژ زمین و نوع سوله بستگی دارد که برای استعلام دقیق قیمت بهتر است با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷

مشاوره و استعلام قیمت رایگان