هزینه ساخت سوله

هزینه ساخت سوله چقدر است؟

هزینه ساخت سوله در ایران به فاکتورهای متعددی بستگی دارد حتی ممکن است این هزینه ماه به ماه نیز دستخوش تغییرات شود اما به طور کلی چند فاکتور روی هزینه نهایی سوله تاثیرگذار است از جمله متریال مورد استفاده در ساخت سوله، ابعاد و اندازه سوله، دستمزد طراحی سوله و نظارت و اجرا، هزینه های اجرایی متفرقه و … ابعاد و متریال دو فاکتور مهمی هستند که بیشترین تاثیر را روی قیمت ساخت سوله آن دارند.

به عنوان مثال هزینه ساخت سوله ۳۰۰ متری با هزینه ساخت سوله ۱۰۰۰ متری به صورت منظقی نمی تواند یکسان باشد. از طرفی قیمت سوله آماده هم به متریال مورد استفاده و ویژگی های سوله بستگی دارد با توجه به اینکه قیمت متریال ۱۴۰۲ نسبت به سال های گذشته نوساناتی داشته پس هزینه کل سوله با سال های قبلی یکسان نیست و این موضوع برای سال های آینده نیز صدق می کند.

شما امکان محاسبه آنلاین هزینه ساخت سوله را نیز دارید که به طور تقریبی عددی را تخمین می زد اما بهتر است با تمام فاکتورهایی که روی قیمت نهایی سوله تاثیر گذار هستند آشنا باشید تا ذهنیت دقیق تری نسبت به این موضوع به دست آورید و بودجه خود را مدیریت کنید.

برای برآورد هزینه آنلاین ساخت سوله با ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

هزینه ساخت سوله (متر مربع)

قیمت هرمترمربع سوله

هزینه ساخت سوله در سال ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) بر اساس هر متر مربع می تواند چیزی حدود ۵۰۰ تا ۲ میلیون تومان تخمین زده شود اما این مساله به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که می تواند هزینه کل سوله را تغییر دهد. اندازه سوله، ویژگی های فنی و نوع طراحی به صورت مستقیم روی هزینه های کل و در نتیجه هزینه هر متر مربع سوله موثر هستند. اما واقعا چه فاکتورهایی در هزینه سوله تاثیر دارند؟

چطور می توان تشخیص داد قیمت هر متر مربع سوله مورد نظرمان در سال ۱۴۰۲ (سال جاری) چطور تخمین زده می شود؟ اگر پیش از طراحی و اجرا فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید بررسی همه جانبه و دقیقی خواهید داشت که در نهایت منجر به مدیریت صحیح پروژه سوله سازی خواهد شد.

۱. ابعاد و اندازه سوله

قیمت سوله

بررسی حدودی ابعاد از آنجایی اهمیت دارد که میزان مصالح و متریال مورد استفاده، تعداد نیروی مورد نیاز برای اجرای سوله، تعداد طبقات و در نهایت هزینه ساخت تخمین زده شود. ابعاد و اندازه سوله تغییرات قابل ملاحظه و چشمگیری را در قیمت نهایی یک سوله دارد و به تبع آن قیمت هر متر مرع سوله نیز متغیر خواهد بود. در بررسی ابعاد به منظور تخمین هزینه هر متر مربع سوله فاکتورهای زیر موثر است:

  1. ارتفاع سوله: ابعاد و به ویژه ارتفاع سوله در اندازه نهایی سوله موثر است و از طرفی با این بررسی، میزان مصالح مورد نیاز مشخص خواهد شد و در نهایت تعداد نیروهای اجرایی به صورت حدودی مشخص می شود. پس ابعاد می تواند به صورت غیر مستقیم در هزینه های متفرقه از جمله دستمزد کارکنان هم تاثیر گذار باشد. اصولا سوله هایی با ابعاد بزرگ، متریال بیشتری نیاز دارند و هزینه هر متر مربع آن ها بالاتر است. مورد مهم تر اینکه ارتفاع باید به شکلی در نظر گرفته شود که امکان حرکت تجهیزات درون سوله میسر باشد.
  2. دهانه سوله: برای تخمین دهانه سوله نیاز کاربری و فضای موجود ملاک است.
  3. مساحت: مساحت و فضای زیر ساخت سوله در ابعاد و در نهایت قیمت سوله تاثیر قابل توجهی دارد.

برای برآورد هزینه آنلاین ساخت سوله با ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

با بررسی موارد بالا پیش از طراحی و اجرا به صورت حدودی می توان بررسی نمود که برای اجرای این سوله چه میزان بودجه مورد نیاز است و به تبع آن در ادامه به صورت تقریبی هر متر مربع سوله تخمین زده می شود.

۲. مواد اویه و متریال مصرفی

هزینه ساخت و ساز سوله

حجم متریال مورد استفاده به اندازه سوله بستگی دارد در سوله های مادر و سوله های بزرگ متریال مصرفی بالاتر است به ویژه اینکه سوله برای کاربری های خاصی طراحی شود که ابعاد وسیعی دارد. در ساخت بچه سوله با توجه به کوچک تر بودن ابعاد، متریال مصرفی هم کمتر است. هزینه های ناشی از دیوارها، پوشش سقف سوله، سیستم های گرمایشی و تهویه نیز در قیمت سوله تاثیرات بسزایی دارند.

نوع متریال مورد استفاده و کیفیت آن بسیار مهم است چرا که مستقیما روی مقاومت سازه تاثیر دارد سوله باید به گونه ای طراحی شود که در برابر عوامل محیطی و جوی همچون باد و باران و طوفان و… پایدار باشد متاسفانه برخی از مجموعه های عمرانی با هدف کاهش هزینه ها از متریال نامرغوبی استفاده می کنند که این کار غیر اخلاقی و البته خلاف اصول و استانداردهای ساخت و ساز است.

همین مورد می تواند یکی از فاکتورهای بسیار مهم در قیمت تمام شده یک سوله باشد و برای همین است که قیمت هر متر مربع سوله در سال ۱۴۰۲ از یک مجموعه تا مجموعه دیگر ممکن است تفاوت های محسوسی داشته باشد. پس حتما قبل از تصمیم گیری، از متریال مورد استفاده در ساخت سوله اطلاع حاصل نمایید.

۳. منطقه احداث سوله

قیمت ساخت سوله

محل احداث سوله، زمین مورد نظر و متراژ آن در قیمت هر متر مربع سوله تاثیر قابل توجهی دارد. هزینه اجرای یک سوله منطقه به منطقه نیز متغیر است! مثلا تخمین هر متر مربع سوله با توجه به محل احداث (در منطقه دسترسی پذیر باشد با مناطق دور افتاده یا سردسیر و گرم سیر) متغیر خواهد بود.

برای برآورد هزینه آنلاین ساخت سوله با ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

از طرفی هزینه ناشی از انتقال متریال یا حمل و نقل به مناطق صعب العبور، کوهستانی یا کویری ممکن است نسبت به مناطق دیگر بیشتر باشد همین هزینه های متفرقه می توانند هزینه کل را دستخوش کنند. بنابراین هزینه احداث یک سوله در منظقه A و هزینه احداث همان سوله در منطقه B نمی تواند یکسان باشد.

۴. مشخصات فنی سوله

محاسبه قیمت سوله

برای هر سوله حین طراحی، مشخصات فنی منطبق با نیازهای سفارش دهنده اتود زده می شود. به عنوان مثال تعداد و اندازه درب و پنجره های سوله، انتخاب سیستم گرمایش و سرمایش، پوشش سوله، سیستم تهویه و … و در نهایت جزئیات سوله هزینه های متفرقه را افزایش می دهند.

۵. هزینه های نگهداری و اجرا

هزینه اجرای سوله

هزینه های نگهداری و اجرا شامل هزینه طراحی تا اجراست. این کار توسط یک تیم عمرانی از صفر تا صد پیاده سازی می شود اما ریز هزینه های آن شامل هزینه کارگران و نیروهای اجرایی سوله، هزینه پیمانکار و هزینه های نگهداری سوله می باشد که پس از پیاده سازی در نظر گرفته می شود تمام هزینه های مرتبط با نیروی انسانی با توجه به نوع پروژه و نوع قرارداد می تواند متغیر باشد از طرفی زمان و مکان اجرای پروژه نیر در دستمزد پیمانکار و کارگران موثر است.

برای برآورد هزینه آنلاین ساخت سوله با ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

بر همین اساس زمان طراحی باید هزینه های نیروی انسانی نیز به هزینه های کلی سوله اضافه شود برای این مورد می بایست از تجربیات یک مشاور یا مهندس با تجربه عمرانی کمک گرفت. چرا که فاکتورهای متغیر دیگری هم به این محاسبات اضافه می شود.

نتیجه گیری

هزینه ساخت سوله و قیمت تمام شده هر متر مربع آن به فاکتورهای متعددی از جمله مساحت، ابعاد، منطقه استقرار سوله، متریال مورد استفاده، نیروی انسانی به خدمت گرفته شده، مشخصات فنی و مسائل این چنینی بستگی دارد. حتی گاهی هزینه سوله ها می تواند به چند میلیارد هم برسد و این موضوع کاملا متغیر است و برای مدیریت بهتر پروژه بهتر است تمامی هزینه ها تخمین و به اطلاع سفارش دهنده برسد. برای استعلام هزینه سوله می توانید با ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس گرفته و از متخصصین اعتمادسازه رایگان مشاوره بگیرید.

هزینه ساخت و قیمت هرمترمربع سوله چقدر است؟

هزینه ساخت یک مترمربع از سوله به طور میانگین از ۳۰۰ هزار تومان الی ۲ میلیون تومان می باشد.

چطور قیمت سوله را محاسبه کنیم؟

برای محاسبه و استعلام دقیق قیمت سوله می توانید با ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید و رایگان مشاوره دریافت کنید.

32 دیدگاه دربارهٔ «هزینه ساخت سوله چقدر است؟»

  1. عبدالله صرافیان

    سلام سلام صرافیانم از اباده فارس سوله ای برای سالن عروسی به طول ۵۰متر و دهنه ۳۰ متری ارتفاع بین ۴ونیم متر لز صفر تاصد قیمت چند در میاد ۸

    1. سلام جناب صرافیان، وقت بخیر، پیام شما برای تیم بازرگانی ارسال شد و به زودی با شما تماس میگیرن.

  2. سلام سال نو مبارک سوله ورقی باارتفاع۸متر دهانه ۱۰متر طوه ۲۵متر طبقه دوم اداری بدون جرثقیلفقط سازه حدوا چقدر میشود

    1. سلام جناب باقری وقت بخیر، پیام شما برای تیم بازرگانی ارسال شد و به زودی با شما تماس میگیرن.

  3. داودملک زاده

    سلام
    سال نو مبارک
    طول ۳۲
    عرض۱۵
    ارتفاع دیوار۶
    هزینه ساخت از صفر تا ۱۰۰
    متری مربعی چند است

    1. سلام و وقت بخیر، سال نو شما هم مبارک باشه جناب ملک زاده، پیام شما برای تیم بازرگانی ارسال شد و به زودی باهاتون تماس میگیرن.

  4. عرض سلام و درود
    وقت بخیر
    جسارتا میخواستم قیمت سوله صنعتی با دهانه ۱۲ و طول ۱۸ و ارتفاع ۷ متر با جرثقیل ۷ تن رو بدونم..
    ممنون از شما

    1. سلام و وقت بخیر، پیام شما برای تیم بازرگانی ارسال شد و به زودی باهاتون تماس میگیرن.

    1. سلام، پیام شما برای تیم بازرگانی ارسال شد و به زودی با شما ارتباط میگیرن.

  5. سلام وقت بخیر
    هزینه هایی که برآورد می کنید فقط هزینه سازه سوله یعنی ستون و سقف و دیوار و عایق بندی است یا هزینه فونداسیون و بتن ریزی هم لحاظ شده ؟

    1. سلام جناب اسدی، صفر تا صد کار توسط تیم اعتمادسازه انجام میشه و برآورد تمام هزینه ها خدمت شما اعلام میشه.

  6. رضا پنجه كوبي

    سلام واحترام
    سوله ارزان تا حد امکان به متراژ ۶٠٠٠متر مربع جهت انبار بفرمایید چقد ر در میاد

    1. سلام و وقت بخیر، لطفاً شماره تماس تون رو بذارید تا دراین خصوص بهتون مشاوره داده بشه.

  7. با سلام دهنه سوله ۱۸ طول ۱۱ ارتفاع ۶ میخام سوله کارگاهی ارزون باشه با ستون ها با قوطی ۱۷ باشه قیمت هر متر مربع رو بفرمائید

    1. سلام و وقت بخیر، پیام شما برای تیم مشاوره ارسال شد و به زودی با شما تماس میگیرن.

  8. سلام وقت بخیر
    هزینه اجرای خرپایی
    بدون ستون
    با دهانه ۵۰ متر
    طول۲۰۰متر
    و ارتفاع ۱۲متر
    رو لطف میکنید

    1. سلام و وقت بخیر، پیام شما برای تیم مشاوره ارسال شد و به زودی با شما ارتباط میگیرن.

    1. سلام جناب رحیمیان، درخواست شما برای تیم مشاوره ارسال شد به زودی با شما ارتباط میگیرن.

    2. درود بر شما هزینه سوله دهانه ۱۵ به طول ۶۰ و ارتفاع ۶ را بفرمایید . سپاس

    3. سلام جناب امینی، وقت بخیر، پیام شما برای تیم بازرگانی ارسال شد و به زودی با شما تماس میگیرن.

    1. سلام و عرض ادب، درخواست شما برای تیم مشاوره ارسال شد و به زودی با شما تماس میگیرن.

  9. سلام وقتتون بخیر
    برای ساخت سوله به دهانه ی ۳۰متر و طول ۳۵ با ارتفاع ۵متر آجر و ۲۰درصد شیب و بدونه ستون وسطی لطفاً قیمت را استعلام بفرمایید

    1. سلام جناب غزالی، پیام شما برای فنی ارسال شد. به زودی با شما ارتباط میگیرن.

  10. حسین محمودی

    قیمت ساخت و نصب دو سوله تیر ورقی به مساحتهای ۴۰۰ و۶۰۰ مترمربع با دهانه ۱۴ متر؟

    1. سلام و عرض ادب جناب محمودی، پیام شما برای تیم فروش ارسال شده و به زودی با شما تماس میگیرن.

  11. سلام
    برای تعیین قیمت دقیق سوله ای با دهانه ۲۴ (بدون ستون وسط) و طول ۳۰ (بدون جرثقیل)، ارتفاع کناره ها ۷ یا ۸ و تاج با شیب ۲۰%، دیواره تا ۲ متر آجر و الباقی ساندویچ پانل

    1. سلام و وقت بخیر، پیام شما برای تیم فروش ارسال شد. به زودی با شما ارتباط میگیرن.

  12. سلام باتقدیم احترام
    سالن با ابعاد دهانه ۲۵ وبطول ۱۰۰ متر، وبا ارتفاع ۹ متر بصورت خرپا ویا لوله ای مورد نیاز هست. لطفا استعلام قیمت از ان شرکت دارم. متشکرم. کاظم شاد

    1. سلام جناب کاظم شاد، درخواست شما رو برای مدیریت ارسال کردم. به زودی با شما ارتباط میگیرن. با تشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷

مشاوره و استعلام قیمت رایگان