تهویه مطبوع سوله

تهویه مطبوع سوله

امروزه به دلیل استتفاده از دستگاه‌های پیشرفته در سوله صنعتی دما در این فضاها افزایش می‌یابد، همچنین عملکرد برخی از ماشین‌های صنعتی باعث تولید گازهای مضر می‌شود که می توان از تهویه مطبوع سوله استفاده کرد.. بنابراین از آنجایی که بدون سیستم تهویه مطبوع مناسب، سوله شما با مشکلات بسیار زیادی از جمله وجود گردوغبار، گازهای شیمیایی سمی و آلاینده‌های مضر مواجه می‌شود پس نیاز به تهویه هم دارید، در این بخش به نقش تهویه مطبوع در سوله های صنعتی پرداخته و تجهیزات لازم آن را برای شما شرح می‌دهیم.

نقش تهویه مطبوع در سوله های صنعتی

تهویه مطبوع سوله صنعتی

دستگاه‌های تهویه مطبوع انواع متفاوتی دارند که به دو دسته صنعتی و خانگی تقسیم می‌شوند. آن‌ها بر اساس فناوری‌های به کار برده شده، همچنین ویژگی‌ها و شرایط محیط، کاربردهای متفاوتی دارند. درواقع انواع سوله‌ها با توجه به ابعاد، شرایط آب و ‌هوایی و سایر شرایط به دستگاه‌های خاصی از تهویه مطبوع نیاز دارند. به‌عنوان‌مثال می‌توان از دستگاه‌های چیلر پکیج برای تهویه سوله‌ها بهره برد. به‌طورکلی تمام سالن‌ها و سوله‌ها به این نوع سیستم‌ها نیاز دارند و استفاده از آن‌ها مدام در حال پیشرفت است‌. در این بخش به بررسی نقش تهویه مطبوع در سوله های صنعتی می‌پردازیم.

سلامتی و آسایش کارگران

به ویژه در محیط‌هایی که کارگران وظایف فیزیکی سخت‌تری بر عهده دارند مانند سوله‌های صنعتی، سلامتی و آسایش کارگران باید همیشه در اولویت قرار بگیرد. به همین دلیل نقش تهویه مطبوع در سوله‌ها بسیار مهم است. اگر محیط کاری برای کارکنان لذت‌بخش باشد، درنتیجه کیفیت و راندمان کاری آن‌ها نیز بالاتر می‌رود.

افزایش میزان بهره‌وری

یکی از مزایای مهم پیاده‌سازی سیستم تهویه مطبوع مؤثر، افزایش بهره‌وری در سوله‌ها است. در مشاغل سخت حتی ممکن است کارگران دچار کم‌آبی و یا گرمازدگی در دمای بالا شوند. به همین دلیل به ویژه در زیرساخت‌های قدیمی وجود یک سیستم تهویه مطبوع می‌تواند بهره‌وری و تمرکز کارگران را افزایش داده و از خستگی بیش‌ازحد آن‌ها پیشگیری شود. جالب است بدانید که این دستگاه‌ها طراحی بسیار ساده‌ای دارند.

پیشگیری از انتشار ویروس‌ها

اگر در سوله‌های صنعتی تهویه مطبوع صحیح قرار دهید، از انتشار باکتری‌ها و ویروس‌ها نیز پیشگیری می‌کنید. اگر تهویه مناسب نداشته باشید، درنتیجه ذرات معلق در هوا باقی مانده و برای سلامتی تهدید بزرگ محسوب می‌شود. بنابراین برای گردش هوا و پاک‌سازی آن در سوله حتماً به این نوع دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی نیاز دارید.

صرفه‌جویی در هزینه

سیستم تهویه مطبوع باعث صرفه‌جویی در هزینه و کاهش مصرف انرژی می‌شود. در این صورت شما هزینه‌های کمتری را بابت تعمیر و‌ نگهداری دستگاه‌های موجود در سوله پرداخت خواهید کرد، زیرا درجه حرارت دستگاه‌ها در محدوده نرمال قرار می‌گیرد.

تنظیم میزان رطوبت

سیستم‌های تهویه مطبوع میزان رطوبت موجود در سوله را تنظیم می‌کنند. درنتیجه از مشکلات ناشی از کمبود و یا ازدیاد رطوبت جلوگیری می‌شود. میزان رطوبت باید متعادل بوده و مقدار کم و یا زیاد آن بسیار مخرب است.

یکنواختی محصولات تولیدی

اگر درجه هوا و حرارت محیط کنترل شود، درنتیجه از انبساط و انقباض مواد تولیدی جلوگیری می‌شود. درنتیجه احتمال یکنواختی محصولات افزایش پیدا می‌کند. این یک دستی و یکنواختی بر روی زیبایی و ظاهر محصولات تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

جلوگیری از زنگ زدن و خش افتادن

در سوله‌های صنعتی باید درجه حرارت محیط کم باشد تا بدن و دست‌ها عرق نکند و روی کالاهای فلزی جای اثر انگشت نماند. همچنین دستگاه‌ها از خوردگی، کدر شدن، زنگ زدن، خش افتادن و یا خوردگی مصون بماند.

کاهش الکتریسیته ساکن

در برخی از سوله‌های صنعتی که مواد سبک مانند کاغذ و نخ‌های پارچه تولید می‌کنند، نیاز است که الکتریسیته ساکن کاهش یابد تا از انفجار پیشگیری شود‌‌. به همین منظور رطوبت محیط را افزایش می‌دهند تا میزان الکتریسیته ساکن بسیار کم شود.

بهبود راندمان انرژی دستگاه‌ها

یکی دیگر از نقش‌های مهمی که سیستم‌های تهویه مطبوع در سوله‌های صنعتی دارند این است که باعث بهبود راندمان انرژی دستگاه‌ها شده، درنتیجه همان‌طور که ذکر شد درجه حرارت و درصد رطوبت کنترل می‌شود. همچنین باعث بهینه شدن مصرف آب، برق و سوخت می‌شود.

تجهیزات موردنیاز برای تهویه مطبوع سوله های صنعتی

تهویه مطبوع سوله چیست

احتمالاً این سؤال برای شما ایجاد شده که برای تهویه مطبوع سوله‌های صنعتی چه تجهیزاتی نیاز است:

دستگاه‌های تولیدکننده گرمایش و سرمایش

این نوع دستگاه‌ها خود به انواع مختلف صرفاً گرمایشی، صرفاً سرمایشی و یا ترکیبی از هر دو تقسیم می‌شود.

دستگاه‌های تولیدکننده هوای سرد و گرم

این نوع دستگاه‌ها نیز انواع مختلفی دارند شامل:

  • سیستم چیلر، بویلر و هواساز
  • پکیج یونیت یا روف تاپ پکیج
  • دستگاه زنت
  • دستگاه اکونوپک

نتیجه گیری

از آنجایی که سیستم‌های تهویه مطبوع تنوع بالایی دارند، درنتیجه شما تنوع انتخابی بیشتری برای خرید دارید. قابلیت‌ها و نوع برند تولیدکننده در این نوع دستگاه‌ها بر روی قیمت آن تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد. حتماً از مراکز معتبر خریداری کرده و قبل از تهیه، قیمت سیستم سرمایش و گرمایش صنعتی را جویا شوید. سپس با توجه به بودجه خود و همچنین شرایط آب و هوایی موجود در سوله می‌توانید دستگاه‌های تهویه مطبوع موردنیاز را خریداری کنید، به طوریکه با محیط سازگار باشد.

شرکت تهویه هورسان با سوابق بسیار زیادی که برای فروش تهویه مطبوع دارد، می‌تواند به صورت تخصصی مشاوره‌های لازم را ارائه دهد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۲۱۸۸۷۳۹۸۵۶ تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷

مشاوره و استعلام قیمت رایگان