سوله سازی در تهران

سوله سازی در تهران

سوله سازی در تهران با توجه به اینکه صنعت در این شهر به شدت در حال رشد است می تواند یک گزینه درآمدزا باشد. ساخت سوله در تهران برای کارگاه ها و کسب و کارهایی که در شهرک های صنعتی حومه شهر فعالیت دارند استفاده می شود. برخی از این شهرک‌ها ساخته شده و بعضی دیگر در حال ساخت هستند.

برای مشاوره رایگان درباره سوله سازی در تهران با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

پیشرفت صنعتی یک شهر به ساخت و ساز شهرک‌های صنعتی بیشتر بستگی دارد. معمولاً اغلب سازه‌هایی که در شهرک‌های جدید وجود دارند، سوله صنعتی یا سوله کارگاهی هستند. اصولاً هنگام ساخت سوله نیز شرایط اقلیمی منطقه تأثیر بسیار زیادی در انتخاب نوع سوله و مصالح مورد استفاده در آن دارد. سوله سازی در تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید تمامی قوانینی که سازمان نظام مهندسی تعیین کرده برای ساخت سوله در تهران به طور کامل رعایت شود.

انواع سوله سازی در تهران

سوله سازی در تهران

شرایط سوله سازی در تهران با توجه به اقلیم آن نیازمند مهندسی دقیق است از آنجایی که ساخت و ساز سوله های سنگین  از نظر اقتصادی هزینه های بالایی را می طلبد و از منظری دیگر با توجه به بارش های فصلی در استان تهران و آب و هوای منطقه و همچنین وزش های گاه گاهی باد اینطور ایجاب می کند که از سوله های سبک استفاده شود.

بنابراین ساخت و اجرای سوله های سبک برای اهداف مختلف در استان تهران این روزها محبوب شده است و از سوی دیگر اجرای یک سوله بزرگ نسبت به احداث یک ساختمان صرفه اقتصادی دارد پس می توان گفت سوله سازی در تهران با توجه به تمام این تفاسیر توجیه اقتصادی هم دارد.

بهترین نوع سوله سازی در تهران

بهترین شرکت سوله سازی در تهران

با توجه به شرایط اقلیمی ویژه‌ای که شهر تهران دارد، علاوه بر انتخاب یک سوله مدرن و زیبا باید بتواند در برابر تمامی موارد گفته مقاومت و استحکام کافی داشته باشد. همچنین به لحاظ قیمتی نیز مقرون به صرفه باشد. از طرفی در عصر تکنولوژی باید از سازه‌ای استفاده کرد که برگرفته از علم و تکنولوژی روز دنیا باشد.

در بین سوله های ذکر شده، بهترین نوع سوله، مدل خرپایی یا سبک است که علاوه بر کیفیت و استحکامی که دارد، بسیار مقرون به صرفه‌تر از دیگر مدل‌های سوله است. این سوله از پیشرفته‌ترین سازه‌ها محسوب می شود که با تکنولوژی و دانش روز دنیا همراه است. بسیار سبک است و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد.

این سوله در برابر باد‌های شدید، زلزله، بارش های سنگین برف و باران و … بسیار مقاوم است. مقاومت آن به حدی بالاست که می توان از آن برای ساخت بدنه هواپیما و حتی پل‌های طویل نیز استفاده کرد. سرعت ساخت و نصب این سوله بسیار بالاست.

زیرا حدود ۹۰ درصد این سازه در کارخانه ساخته می شود. هزینه حمل و نقل بسیار کمی نیز دارد و می توان آن را در دو طبقه یا بیشتر نیز تولید کرد. در حالی که در مدل یو بی‌ام این امکان وجود ندارد. این سوله همچنین هیچ محدودیتی در ابعاد دهانه ندارد که این امکان را فراهم کرده که بتوان بدون ستون مزاحم میانی آن را در هر اندازه‌ای تولید کرد.  در این بخش به معرفی انواع سوله سازی در تهران می پردازیم:

  1. سوله یو بی ام
  2. سوله تیرورقی
  3. سوله خرپایی

در ادامه به تشریح هر کدام می پردازیم.

ساخت سوله یو بی ام در تهران

ساخت سوله یو بی ام در تهران

سوله یو بی ام مدرن‌ترین و جدیدترین سازه در جهان محسوب می شود که چند سالیست وارد ایران شده است. این سوله علی‌رفم ظاهر مدرن و زیبایی که دارد، متأسفانه معایب بسیاری نیز دارد که باعث شده زیاد مورد استقبال صنعت‌گران قرار نگیرد. استفاده از این سوله به هیچ عنوان برای مشاغلی مانند: دامداری، گاوداری، مرغداری و … توصیه نمی شود. زیرا پوشش سقف سوله که از پلی آرتان است به شدت جاذب بو، میکروب و باکتری است که امکان ضدعفونی کردن آن نیز وجود ندارد.

در ساخت این نوع سوله از ورق های گالوانیزه کمک گرفته می شود. سرعت ساخت و اجرای سوله یو بی ام بالا است اما همان طور که گفتیم معایبی نیز دارد پس مساله ای که اینجا اهمیت می یابد این است که طراح سوله حتما باید به هدف ساخت سوله دقت کند سپس این نکته که پلی آرتان در پوشش سقف بکار رفته است را در طراحی خود لحاظ نماید.

برای مشاوره رایگان درباره سوله سازی در تهران با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

سوله های یوبی ام هم انواع مختلفی دارند از سوله های T شکل گرفته تا سوله های قوسی از نوع  Q یا R . همه این ها انواع نوین سوله هستند اما شرایط جوی تعیین می کند که کدام سوله برای چه کاری و در چه منطقه ای می توانید مفید واقع شود یا خیر.

بنابراین در صورتی که برای نگهداری دام و طیور مورد استفاده قرار گیرد، منجر به بروز بیماری‌های مختلف در دام و طیور شده که خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل خواهد شد. از طرفی وزارت بهداشت نیز به دلیل پوشش این سوله استفاده از آن را در مصارف بیمارستانی، دارویی و مواد غذایی ممنوع کرده و برای ساخت آن مجوز صادر نمی کند.

یکی دیگر از مشکلات این مدل، بزرگ بودن قطعات و دوخته شدن آن‌ها به یکدیگر است که باعث می شود امکان جابه‌جایی آن وجود نداشته باشد. قوسی شکل بودن سقف آن نیز مانع از اجرای جرثقیل سقفی می شود. علاوه بر این امکان نصب جرثقیل دروازه‌ای نیز در سوله یو بی ام وجود ندارد.

ساخت سوله تیرورقی در تهران

ساخت سوله تیرورقی در تهران

سوله تیرورقی به دلیل حجم بالای مصالحی که در ساخت آن استفاده می شود، به سوله سنگین نیز معروف هستند. همچنین از قدیمی ترین نوع سوله های ساخته شده محسوب می شوند که مقاومت و استحکام بسیار زیادی در برابر باد و باران دارد. از انجایی که تهران دارای بارندگی نسبی بالا است و وزش های باد را به خود می بیند شاید در ظاهر بنظر برسد که سوله تیر ورقی گزینه ایده آلی برای اجرا شدن در شهر تهران است و طراحی و ساخت این نوع سوله بسیار آسان‌تر از سوله های خرپایی است.

اما فقط یک تیم سوله سازی ماهر در تهران می داند که با وجود همه این موارد، به دلیل استفاده زیاد از فولاد برای ضخامت سوله، هزینه ساخت سوله بسیار بالا می رود. از طرف دیگر وقتی در ساخت سوله از حجم زیاد فولاد و مصالح استفاده شود، ناچار به اجرای فونداسیون مقاوم‌تری هستند که بر هزینه ساخت این سوله تأثیر بسیاری می گذارد. به همین دلیل این مدل سوله برای ابعاد بزرگتر از ۱۸ متر اصلاً مقرون به صرفه نیست.

در گذشته از تیرآهن در ساخت و ساز سوله تیرورقی استفاده می شد و همین هزینه و البته وزن نهایی سوله را به طرز شگرفی افزایش می داد اما بعدها تیر ورق جایگزین آن شد اما با این حال باز هم وزن این نوع سوله نسبت به سایر سوله ها بالا است پس صرفه اقتصادی ندارد.

ساخت سوله خرپایی در تهران

ساخت سوله خرپایی در تهران

سوله خرپایی یا سوله سبک بهترین و پیشرفته‌ترین نوع سوله در بازار است که طراحی و ساخت آن در مدت زمان کوتاهی انجام می گیرد. از سویی دیگر علاوه به اینکه وزن پایینی دارد وسبک است، مقاومت آن زبانزد هم می باد. این مدل سوله بسیار باکیفیت و مقاوم در برابر حوادث احتمالی است که بسیار مقرون به صرفه است. چرا که نسبت به کیفیتی که دارد، بسیار ارزان است. این سوله ها دهانه انعطاف‌پذیری دارند و می توان آن‌ها را تا بیش از ۱۰۰۰ متر بدون ستون میانی ساخت. عمده فولاد به کار رفته در این مدل از مقطع پروفیل است.

برای مشاوره رایگان درباره سوله سازی در تهران با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

همچنین هیچ محدودیتی برای نصب انواع مختلف تجهیزات ندارد و می توان هر نوع جرثقیلی مانند جرثقیل سقفی، جرثقیل دروازه‌ای و … را در آن نصب کرد. انتقال این سازه بسیار راحت است. چرا که اتصالات آن با پیچ و مهره است که به راحتی باز و بسته می شوند. برای پوشش سقف آن نیز می توان از هر نوع پوششی حتی یو پی وی سی استفاده کرد. برای مصارف صنعتی و غیرصنعتی نیز کاربرد دارد.

از ان جایی که آب و هوای معتدل بر استان تهران حکم فرماست، سوله خرپایی گزینه خوبی برای احداث در این منطقه جغرافایی تلقی می شود. وجود خرپا فولادی مقاومت سوله را نیز در برابر عواملی همچون باد و باران افزایش می دهد.

هزینه سوله سازی در تهران

هزینه های  اجرای سوله در تهران با توجه به اینکه پایتخت ایران است نسبت به سایر استان ها و شهرستان ها کمی متفاوت‌ تر و البته متغیر است. اجرای سوله و هزینه های آن به منطقه و سهولت رفت و آمد و همچنین متریال مورد استفاده بستگی دارد طبیعتاً محل استقرار سوله در پایتخت نسبت به شهرستان ها هزینه بر است از طرفی با توجه به اشباع و همچنین کثرت جمعیت ممکن است حمل و نقل متریال و ماشین آلات و تجهیزات کمی سخت تر به نظر برسد که البته این قضیه به صورت ۱۰۰ درصد به منطقه مورد نظر برای استقرار سوله بستگی دارد.

ما در تهران انواع سوله ها از جمله سوله های صنعتی، سوله های کارگاهی، انواع سوله های مرتبط با کسب و کارهایی چون سوله های مرغداری، سوله های پرورش قارچ و سوله های ورزشگاهی را به وفور می بینیم از سوی دیگر با توجه به وجود کارخانه ها و کارگاه های صنعتی در این استان و پتانسیل بالای کاری، سوله های صنعتی در کنار کارگاه ها و کارخانجات بسیار کاربردی هستند.

سوله دست دوم در تهران

سوله دست دوم در تهران

اگر به دنبال کاهش شدید هزینه ها هستید می توانید به جای سوله سازی در تهران از سوله دست دوم که به قیمت های بسیار پایین تر به فروش می رسند استفاده کنید. سوله های دست دوم همان سازه‌های تیر ورقی هستند که در بازار به فروش می رسند. اما برخی کلاهبرداران و سودجویان با استفاده از آهن‌های ضایعاتی اقدام به ساخت سوله می کنند و آن‌ها به جای سوله های دست دوم تیر ورقی به فروش می رسانند. این نوع سوله ها مقاومت بسیار کمی دارند و اصلاً مناسب نیستند. با این حال ما در کل خرید این نوع سوله را به دو دلیل پیشنهاد نمی کنیم:

  1. سوله های دست دوم تقلبی که توسط افراد متقلب ساخته شده‌اند، در بازار بسیار زیاد است که در صورت بی‌دقتی در خرید متحمل ضرر خواهید شد
  2. این سوله ها با توجه به شرایط اقلیمی منطقه‌ای دیگر ساخته شده‌اند که ممکن است برای منطقه مورد نظر شما کارساز نباشند.

شرایط اقلیمی برای ساخت سوله در تهران

سوله مناسب برای تهران چیست

یکی از موارد و قوانین بسیار مهم در ساخت سوله توجه کردن به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی منطقه و محل احداث سازه است. شهر تهران نیز به دلیل وسعتی که دارد، هر منطقه دارای آب و هوایی متفاوت است. مثلاً در صورتی که قصد اجرای سوله در مناطق شمالی تهران و نزدیک به دماوند را دارید، باید پارامتر بارش برف و باران و تغییرات دمایی مورد توجه قرار گیرند. زیرا در مناطق شمالی شهر در طول سال شاهد بارندگی‌های بسیاری هستیم. به همین دلیل باید در این مناطق سوله هایی با مقاومت بالا در برابر بار زنده بارش باران و زنگ‌زدگی ساخته شود.

سوله سازی در تهران متاثر از ۳ اقلیم آب و هوایی

سه اقلیم آب و هوایی متفاوت بر استان پهناور تهران حاکم است. وجود رشته کوه های البرز، شرایط آب و هوایی تهران را دستخوش تغییرات کرده برای همین با توجه به بارش های برف و باران در استان تهران و همچنین ورزش‌های باد می بایست در ساخت و ساز سوله ها از متریال مرغوب و با کیفیت استفاده نمود تا علاوه برداشتن استحکام کافی در برابر عوامل محیطی از امنیت و مقاومت کافی برخوردار باشد.

برای مشاوره رایگان درباره سوله سازی در تهران با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

بنابراین انتخاب تیم سوله سازی برای طراحی و اجرای سوله ها در تهران بسیار اهمیت دارد  از سوی دیگربرخی مناطق مانند دماوند و فیروزکوه از اقلیم نیمه مرطوب و سردسیر برخورد دار اند پس شرایط ساخت و ساز سوله در کل استان تهران یکسان نیست و هر منطقه شرایط خاصی را ایجاب می کند که در طراحی و اجرای سوله حتماً باید به آنها دقت داشت و کوچک ترین بی دقتی به مسائل محیطی، آب و هوایی و اقلیمی می تواند ضررهای جبران ناپذیری را به بار آورد.

در مورد پارامتر بارش برف نیز باید علاوه بر مقاومت در برابر زنگ‌زدگی، سازه ساخته شده بتواند وزن برف جمع شده بر روی سقف را تحمل کند. یکی از مواردی که در ساخت سوله در تهران باید بسیار به آن توجه شود، تغییرات دمایی آن است. در شهر تهران به دلیل شرایط آب و هوایی خاصی که دارد، تغییرات ناگهانی دما بسیار زیاد است. بنابراین هنگام ساخت سوله در تهران باید تمامی این موارد لحاظ شده و سازه‌ای مقاوم تولید شود.

طراحی و ساخت سوله در تهران

طراحی سوله در تهران

برای طراحی این سازه از نرم‌افزار‌های محاسباتی بسیار پیچیده‌ای مانند SOLIDWORKS استفاده می شود که نیاز به دانش روز و تخصص کافی دارند. طراحی اصولی این سازه‌ها باعث شده تا از مصالح به میزان کافی استفاده شود که در نهایت منجر به کاهش هزینه تمام شده آن می شود. با این حال در صورتی که طراحان کوچکترین بی‌دقتی و اشتباهی در طراحی این سازه انجام دهند، خسارات جبران‌ناپذیری را به وجود می آورند. می توانید یک نمونه از طراحی سوله را در ویدیوی زیر مشاهده کنید:

نتیجه گیری

شرایط سوله سازی در تهران با سایر استان ها و شهرستان ها کاملاً متفاوت است چرا که فرایندهای مرتبط با ساخت و اجرای سوله در پایتخت بر اساس نظریه مراجع ذی صلاح و استانداردهای محلی متفاوتی صورت می گیرد از طرفی دریافت مجوزهای ساخت و ساز در تهران با توجه به موقعیت جغرافیایی، وضعیت سیاسی منطقه و همچنین سختگیری های مربوطه در مراحل صدور مجوز منجر می شود که سوله سازی در شهر تهران کمی متفاوت تر باشد.

از طرفی یک استاندارد کلی و از سوی دیگر وجود یک استاندارد محلی به علاوه ملاحظاتی که وجود دارد همگی باید در نظر گرفتهشود و نهایتا سوله سازی می بایست مطابق با آنها به مراحل اجرایی برسد و حتما باید از آنها تبعیت کرد تا سازه به صورت استاندارد اجزا شده و نهایتا مورد تایید قرار گیرد.

هزینه سوله سازی در تهران به نوع سوله ای که نیاز دارید بستگی دارد. بهترین نوع ساخت سوله در تهران سوله سازی به روش خرپایی است که از هزینه کمتر و استحکام بالاتری برخوردار است. درصورتی که نیاز به مشاوره یا راهنمایی بیشتر دارید می توانید با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس گرفته و از متخصصین اعتماد سازه مشورت بگیرید.

قیمت سوله سازی در تهران چقدر است؟

برای استعلام دقیق قیمت ساخت سوله در تهران با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

شرکت سوله سازی در تهران کجاست؟

شرکت های زیادی خدمات سوله سازی تهران را ارائه می دهند اما اعتماد سازه یکی از شرکت های معتبر ساخت سوله در تهران و ایران است که می توانید برای ارتباط با آن با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷  تماس بگیرید.

بهترین سوله در تهران کدام است؟

به عنوان نمونه سوله های خرپایی که پیش تر در اعتمادسازه به آنها اشاره کردیم با توجه به ویزگی هایی که دارند می توانند گزینه مناسبی برای اجرایی شدن در شهر تهران باشند چون علاوه بر مقاومت کافی در برابر وزش‌های باد (در استان تهران در فصول مختلف شاهد وزش های باد هستیم) از مقاومت کافی برخوردار هستند و هیچگونه نگرانی از بابت پایداری آنها وجود ندارد علاوه بر این مقرون به صرفه همهستند و از منظر وزن نیز جزو سوله های سبک دسته بندی می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷

مشاوره و استعلام قیمت رایگان